مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : مراکز مهارت‌آموزی دانشجویان را به بازار کار نزدیک می‌کنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه مراکز مهارت‌آموزی دانشجویان را به بازار کار نزدیک می‌کنند، گفت : ساختار این مراکز به‌گونه‌ای است که با نیازسنجی اقدام به ارائه آموزش‌های مهارتی می‌کنند، ضمن اینکه در دیگر حوزه‌ها مثل حوزه‌های مشاوره شغلی هم ورود می‌کنند.

او گفت : این مراکز همچنین به مراکزی مثل انجمن‌های کاریابی وصل شده و در زمینه تخصیص تسهیلات ورود خواهند کرد و از این حیث به نظر می‌رسد بتوانند در کاهش آمار بالای بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نقش مهمی ایفا کنند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه مراکز مهارت آموزی می‌توانند در ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان اثرگذار باشند، ادامه داد: مراکز مهارت‌آموزی با برنامه ریزی برای اجرای دوره‌های مهارتی متناسب با بازار کار، دانشجویان و فارغ التحصیلان را مهیای ورود به بازار کار می‌کنند.

محمدی با اشاره به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه، افزود: راه‌اندازی مراکز مهارت آموزی بتواند گام مهمی در جهت ارتقای سطح مهارت‌های دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باشد.

محمدی اشاره‌ای هم به در دست راه اندازی بودن مرکز مهارت‌آموزی در مراکز آموزش عالی کرمانشاه داشت و گفت: تاکنون دانشگاه رازی، دانشگاه آزاد و موسسه غیرانتفاعی شهید رضایی کرمانشاه به مراکز مهارت آموزی مجهز شده اند.

محمدی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه فرهنگیان برای ایجاد مرکز مهارت آموزی در این دانشگاه، برای راه اندازی چنین مراکزی در دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اعلام آمادگی کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.