دلایل تعطیلی خانه حاج آقا علی رفسنجان بزرگترین خانه خشتی جهان در گروه کاری میراث فرهنگی استان کرمان بررسی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی ظهر امروز در جلسه گروه کاری میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه نورپردازی ارگ تاریخی بم تا نوروز ۱۴۰۰ انجام می‌شود،گفت: ۵۰ درصد اعتبار این پروژه از منابع استانی و ۵۰ درصد از اعتبارات ملی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه خانه حاج آقاعلی رفسنجان بعد از مرمت و بازسازی رها شده است،گفت: جلسات متعددی برای بازدید عمومی و باز بودن این خانه تاریخی برگزار شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه این ملک اوقافی است و متاسفانه نگهداری آن توسط اوقاف با مشکلاتی روبه‌رو شده است افزود: حدود سه ماه قبل جلسه‌ای در رفسنجان با حضور مسئولان اوقاف و شهرداری برگزار شد و قرار شد ملک در اختیار شهرداری رفسنجان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شهردار رفسنجان به دلایلی استعفا داد و این تفاهمنامه دوباره رها شده است گفت: بر اساس این تفاهمنامه قرار شد که خانه حاج آقاعلی به مدت ۹ سال در اختیار شهرداری رفسنجان قرار بگیرد.

آیت‌اللهی موسوی بیان کرد: امیدواریم با تثبیت مدیریت شهرداری رفسنجان این تفاهمنامه اجرایی شود و هر چه سریع‌تر شاهد بازگشایی خانه تاریخی حاج آقاعلی رفسنجان باشیم.

در این جلسه سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان با بیان اینکه تهیه برند گردشگری شهر کرمان فراخوان شده است اظهار داشت: این برند در راستای توسعه گردشگری کرمان تهیه می‌شود و اقدام مهمی در توسعه گردشگری استان کرمان است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۵:۰۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
باسلام.خدمت دوستان و عزیزان.این نمای باستانی خیلی جالب و زیباست.دوستان اهل کرمان حتما سر بزنید و دیدن کنید.اما نمیدانم الان به دلیل بیماری کرنا باز است یا نه.بنده خیلی دوستدار بنای کاهگلی و سنتی هستم. به آدم حس آرامش میدهد.