استادیار ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: فردی که به بیماری کرونا مبتلا شده است تا ۱۰ روز و حتی بعضی افراد تا ۲ هفته بعد از بهبودی کامل نیز می‌تواند ناقل بیماری باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اعظم جمشیدیان استادیار ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: فردی که به بیماری کرونا مبتلا شده است تا ۱۰ روز و حتی بعضی افراد تا دو هفته بعد از بهبودی کامل نیز می‌تواند ناقل بیماری باشد لذا به افراد بهبودیافته توصیه می‌شود حتی بعد از رفع علایم بیماری نیز همچنان اصول قرنطینه را رعایت کنند.

او افزود: ابتلای یک فرد به کرونا و بهبودی وی، ایمنی و حفاظتی در بدنش ایجاد نمی‌کند، آنتی بادی در بدن وی نهایتا تا دو ماه وجود دارد که طی همین مدت نیز نباید ریسک کرد چرا که ممکن است فرد مجددا و با شدت بیشتری به بیماری مبتلا شود.

جمشیدیان اضافه کرد: از جمله اقداماتی که فرد بهبودیافته از کرونا باید انجام دهد همان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است با این تفاوت که فرد بهبود یافته با علم به اینکه ۱۰۰ درصد ناقل بیماریست باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با شدت بیشتری رعایت کند.


بیشتر بخوانید


او به بهبودیافتگان از کرونا توصیه کرد: تا جایی که برایشان مقدور است تا مدت زمانی سر کار یا دیگر مکان‌هایی که احتمال حضور دیگر افراد وجود دارد حاضر نشوند و اگر چاره‌ای جز حضور در این محل‌ها را ندارند فاصله اجتماعی، حداقل دو متر را با دیگران رعایت کرده و حتما از ماسک و در صورت امکان از شیلد استفاده کنند.

جمشیدیان تاکید کرد: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند نباید تا مدتی در محیط‌های که گروه‌های حساس مثل افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و... حضور دارند، حاضر شوند، تا مبادا ناقل بیماری به این گروه‌ها باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار