اسمعیل پور گفت: شش ماهه اول سال ۲۹۴ مورد آتش سوزی و ۳۷۹ مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان بوقوع پیوسته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسمعیل پور رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: آتش نشانان ۲۹۴ مورد حوادث آتش سوزی را در این مدت پوشش دادند که علل حریق‌های رخ داده شامل بی احتیاطی، نقص فنی خودرو، اتصالی برق و ... بوده که از این میزان بیشترین تعداد آن (۸۳ مورد) به پارک‌ها و فضای سبز، (۶۵ مورد) مربوط به معابر (ساختمان‌های متروکه، ضایعات و سطل‌های زباله) بوده است.

او افزود: ماموران آتش نشانی شهرستان سمنان در این شش ماه در ۳۷۹ مورد حادثه جداگانه شامل باز کردن درب منزل و خودرو (محبوسی)، گیر کردن حلقه یا انگشتر، تصادف و واژگونی خودرو، آسانسور و. شرکت داشته و به شهروندان و هموطنان امداد رسانی نموده و از خطرات ناشی از این حوادث نجات داده‌اند که بیشترین آمار حوادث (۱۳۳ مورد) مربوط به محبوس شدن درکابین آسانسور بوده است و گرفتن حیوانات موذی ۹۹ مورد بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان با بیان این مطلب افزود: تعداد ۶۸ مورد از این حوادث آتش سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی‌های عملیاتی به خوبی پوشش داده شده است و تعداد نجات یافتگان در نیمه نخست امسال در این عملیات‌ها ۳۹۸ نفر (مرد و زن) می‌باشند که توسط نیروی‌های عملیاتی امداد رسانی شده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.