قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا برای سال زراعی جاری ۷ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید جعفر ساداتی مسؤول دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی مازندران قیمت خرید تضمینی کلزا را امسال ۷ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ می‌تواند مشوقی برای توسعه کشت از سوی کشاورزان باشد.

او درباره وضعیت دانه روغنی کلزا در مازندران افزود: کلزا یک گیاه روغنی است که ۴۸ تا ۵۰ درصد دانه آن را روغن تشکیل می‌دهد و یکی از محصولات روغنی با ارزش است و به دلیل اینکه در فصل پاییز قابلیت کشت دارد و برای زراعت آن از بارش باران استفاده می‌شود نیاز آبی آن از طریق بارندگی تامین می‌شود.


بیشتر بخوانید

فقط یک گام دیگر تا تسویه کامل مطالبات کلزاکاران مازندرانی


ساداتی با بیان اینکه مازندران پارسال متعهد به کشت ۴۰ هزار هکتار کلزا شد، ادامه داد: سال زراعی جاری به مازندران ۲۷ هزار هکتار سطح کشت ابلاغ شد که از غرب تا شرق به شهرستان‌ها ابلاغ شد.

مسؤول دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی مازندران به زمان کشت محصول کلزا در مازندران اشاره کرد و افزود: بر اساس توصیه مرکز تحقیقات، در مراکز کوهستانی از دهه سوم شهریور و در مناطق دشت تا ۲۰ آبان زمان کشت کلزا است.

او با بیان اینکه کلزا دارای ارقام زمستانه و بهاره است، گفت: ارقام زمستانه خارجی در مناطق بالادست و کوهستانی و ارقام بهاره در مناطق میان‌بند و دشت قابلیت کشت دارد.

مسؤول دانه روغنی جهاد کشاورزی مازندران افزود: تاکنون دو هزار و ۸۰۰ هکتار قرارداد کشت کلزا، ۷۰ هکتار بذرکاری و ۱۰ هکتار سطح سبز کلزا در استان داریم.

ساداتی گفت: با توجه به بارش بارانی که شاهد بودیم کشاورزان مراجعات زیادی برای انعقاد قرارداد کشت کلزا داشتند که امیدواریم به سطح ابلاغی وزارتخانه دست پیدا کنیم.

او با بیان اینکه تاکنون ۶۰ تن بذر زمستانه و بهاره کلزا وارد استان شد، ادامه داد: هایولا ۵۰، هایولا ۴۸۱۵، آرجی اس، ظفر، مهتاب، تراپر و دراگو جزو ارقامی هستند که برای کشت در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.