بیش از ۹ هزار تن کلزا تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،بهرام نجفی سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: بیش از ۹ هزار تن کلزا به ارزش ۳۹۸ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال  از ۲۱ اردیبهشت تاکنون تحویل مراکز خرید تضمینی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران شد.

او افزود: شهرستان بهشهر تاکنون با تحویل ۵۰ درصد از کلزای خریداری شده از کشاورزان دارای بیشترین آمار تحویل این محصول به مراکز خرید تضمینی کلزا در مازندران می‌باشد.

نجفی با اشاره به اینکه در حال حاضر در اواخر خرید تضمینی کلزا قرار داریم ،گفت: در فصل زراعی جاری ۱۹ مرکز خرید در استان عملیات خرید تضمینی کلزا از کشاورزان مازندرانی را انجام می‌دادند.


او افزود: در هفته جاری نیز در مناطق بالادست ۳ مرکز خرید تجن، ولی عصر و خرم چماز بازگشایی گردید.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران به قیمت خرید دانه روغنی کلزا اشاره کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال می‌باشد.

نجفی افزود: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه کلزا تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری است.

او گفت: به ازای هر درصد افت رطوبتی کمتر از ۱۰ درصد و ناخالصی کمتر از ۲ درصد به وزن محصول کلزای تحویلی اضافه و به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ده درصد و افت ناخالص بالای دو درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه خرید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری از طریق سامانه انجام می‌شود افزود: خرید کلزا تنها از کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی ثبت نام کردند انجام می‌شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.