کشاورزان مازندرانی بیش از ۱۰ هزار تن کلزا به مراکز خرید دانه روغنی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تحویل دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهرام نجفی سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن کلزا به ارزش ۴۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از کشاورزان مازندرانی خریداری شد که فایل‌های خرید برای پرداخت بهای محصول دریافتی در اختیار بانک کشاورزی قرار داده شد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر در اواخر خرید تضمینی کلزا قرار داریم، افزود: تاکنون شهرستان بهشهر با تحویل ۴۶ درصد از کلزای خریداری شده از کشاورزان دارای بیشترین آمار تحویل این محصول به مراکز خرید تضمینی کلزا در مازندران است.

نجفی به قیمت خرید دانه روغنی کلزا اشاره کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است.


بیشتر بخوانید: خریداری کلزا در مازندران از مرز ۹ هزار تن گذشت


سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه کلزا تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری می‌باشد.

او گفت: به ازای هر درصد افت رطوبتی کمتر از ۱۰ درصد و ناخالصی کمتر از ۲ درصد به وزن محصول کلزای تحویلی اضافه و به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ده درصد و افت ناخالص بالای دو درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه خرید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری از طریق سامانه انجام می‌شود، افزود: خرید کلزا تنها از کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی ثبت نام کردند انجام می‌شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.