فک خزری که در تور ماهی گیری صیادان گرفتارشده بود با کمک مرکز درمانی تحقیقاتی فک خزری نجات بافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کامیار ولی پور روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: فک خزری که در تور ماهی گیری صیادان گرفتارشده بود با کمک مرکز درمانی تحقیقاتی فک خزری نجات یافت.

او با باین اینکه این فک خزری در منطقه میان قلعه در تور ماهی گیری صیادان گرفتار شده بود، افزود: معاینات اولیه این خزری از سوی دکتر امیر شیرازی موسس این مرکز تحقیقاتی انجام شد.


بیشتر بخوانید


روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: این گونه درخطر انقراض و حمایت شده پس از اطمینان از سلامتی، در ساحل میانکاله رهاسازی شد.

فُک خَزَری یک گونه پستاندار دریایی کمیاب است که تنها در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن مانند ولگا و اورال زندگی می‌کند.

این‌گونه تنها پستاندار دریای خزر به شمار می‌آید و به دلیل صید بی‌رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند به حمایت بین‌المللی است.

فک خزری به طور میانگین ۱٫۵ متر طول و ۸۰ کیلوگرم وزن دارد و یکی از کوچک‌ترین انواع فک به شمار می‌رود.

ساحل نشینان شمال به این جانور سگ آبی می‌گویند و این گونه فک در میان هزار نوع جاندار دریای خزر تنها پستاندار این دریاچه به‌شمار می‌آید.

فک‌ها جانورانی دارای اهمیت برای اکوسیستم دریای خزر به شمار می‌آیند و حتی مدفوع آن‌ها یک منبع غذایی در دریا به وجود می‌آورند و نابودی این جانوران می‌تواند اکوسیستم خزر را به خطر اندازد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.