وضعیت بحرانی فاضلاب شهر "ریجاب"

معاون نظارت و پایش محیط زیست کرمانشاه از وضعیت بحرانی فاضلاب شهر "ریجاب" ابراز نگرانی کرد و گفت : باید فکری به حال ساماندهی فاضلاب این شهر شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آذر ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست کرمانشاه با اشاره به وضعیت فاضلاب ریجاب، گفت : متاسفانه شهر ریجاب به دلیل شرایط صخره‌ای که دارد حتی سیستم فاضلاب به صورت چاه جذبی که البته از نظر محیط زیست این شیوه هم مردود است، را ندارد و هیچ فاضلاب کشی در این شهر انجام نشده است.

او گفت : در حال حاضر تمام فاضلاب انسانی ریجاب از طریق کانال‌های روباز در شهر جریان دارد و در نهایت به رودخانه وارد شده و باعث آلودگی رودخانه هم می‌شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از پیامد‌های وضعیت نامناسب فاضلاب ریجاب یاد کرد که در حال تبدیل شدن به یک کانون بحران جدی است و افزود: در فصل بارندگی هنگامی که آب باران وارد کانال روباز فاضلاب شود، این حجم از آب و فاضلاب بالا زده و وارد حیاط منازل مسکونی مردم می‌شود.

 ولی زاده افزود: این وضعیت نامناسب می‌تواند جاذبه‌های گردشگری شهر ریجاب را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

او بر لزوم تعیین تکلیف هرچه زودتر فاضلاب شهر ریجاب تاکید کرد و گفت: جلسات و پیگیری‌های مستمری در این زمینه با فرمانداری دالاهو، معاونت عمرانی استانداری و شرکت آب و فاضلاب داشتیم و پیگیری‌های لازم انجام شده و خوشبختانه مسئولین هم همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: متاسفانه در میان بخش‌هایی که تبدیل به شهر شدند، بجز شهر "سرمست" شهر دیگری اعتبار برای ساماندهی فاضلاب و ایجاد تصفیه‌خانه (ردیف اعتباری ماده ۲۳) ندارد.

ولی زاده خواستار همکاری نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو برای پیگیری این موضوع شد و گفت: تقاضا داریم بودجه مورد نیاز برای ساماندهی وضعیت فاضلاب ریجاب پیش از آنکه به یک کانون بحران تبدیل شود، در بودجه سال ۱۴۰۰ حتما گنجانده شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار