مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت:اصفهان از نظر کیفیت تولید نان و بر اساس آمار مرکز پژوهش‌های غلات وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت جزو سه استان برتر کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن ضیایی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان افزود: اصفهان از نظر کیفیت تولید نان و بر اساس آمار مرکز پژوهش‌های غلات وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت جزو سه استان برتر کشور است.

او با بیان اینکه هر ماه نمونه انواع نان تولیدی از استان برای ارزیابی کیفیت به مرکز پژوهش‌های غلات وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: انواع نان تولیدی استان‌ها توسط این مرکز بطور ماهیانه ارزیابی و امتیاز بندی می‌شوند که انواع نان تولیدی اصفهان در ۶ ماه گذشته دارای امتیاز بالای ۹۰ از یکصد بودند.

او کنترل و نظارت مستمر بر نانوایی ها، نوسازی تجهیزات آن‌ها و کارخانه‌های آردسازی و کیفیت آرد را از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت نان تولیدی برشمرد و اظهار داشت: حدود ۱۸ کارخانه آردسازی و نانوایی‌های اصفهان در ۱۰ سال گذشته با حمایت‌های دولت اقدام به نوسازی و استانداردسازی تجهیزات خود و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته کردند که همین امر تاثیر بسیاری بر ارتقای کیفیت آرد و نان گذاشت.

ضیایی، سرانه مصرف آرد هر نفر در هر ماه را ۶.۶ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به میانگین سرانه مصرف آرد در کشور پایینتر است که ارتقای کیفیت نان نقش بسزایی در این امر دارد.

او اضافه کرد: هر وقت کیفیت نان ارتقا یابد میزان دور ریز آن نیز کمتر خواهد بود بنابراین صرفه‌جویی بیشتری در مصرف نان و در نتیجه، آرد خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان با بیان اینکه برای تهیه سرانه آرد در این استان به ۷.۸ کیلوگرم گندم نیاز است، گفت: ۲۶۰ هزار تُن گندم در ۶ ماه نخست امسال برای تولید حدود ۲۱۲ هزار تُن آرد و توزیع آن جهت پخت نان بین نانوایان در استان تامین شد.

ضیایی با اشاره به اینکه در هر ماه حدود ۳۵ هزار و ۲۷۰ تُن آرد یارانه‌ای بین چهار هزار و ۸۵۰ نانوایی در اصفهان توزیع می‌شود، تاکید کرد که ذخیره‌سازی مطمئن برای گندم استان صورت گرفته و حداقل نیاز‌ها تامین شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان با بیان اینکه نانوایان، آرد موردنیاز خود را به صورت الکترونیکی خرید می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارگروه گندم، آرد و نان اصفهان به ریاست استاندار و با اعضای سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل غله و خدمات بازرگانی، استاندارد، مرکز بهداشت و جهاد کشاورزی بطور مستمر جلسه دارد و مسائل مرتبط با این بخش را پیگیری و رصد می‌کند.

او با تاکید بر اینکه برای تخمیر خمیر نان در نانوایی باید از خمیر مایه استاندارد استفاده شود و مصرف جوش شیرین و جوهر قند غیر قانونی است، تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند آن را به شماره تلفن ۱۲۴ گزارش کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
خب خداروشکر اصفهان مشکل دیگه ای نداره.