مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان با اشاره به شناسایی ۴۳ مورد جدید مثبت کرونا در این شهرستان گفت: ۴۰ درصد افرادیکه به دلیل ابتلا به این ویروس بستری می‌شوند، از قشر جوان هستند.

داوود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان گفت: طی ۲ هفته اخیر، تعداد ۷۳ مورد تست کرونا در بیمارستان و مرکز ۱۶ ساعته کرونا انجام شد.

او با بیان اینکه از تعداد تست‌های انجام شده، ۴۳ مورد آن مثبت شده است، افزود: ۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

رئیسی ۴۰ درصد از افراد بستری در مراکز درمانی را جوانان و افراد زیر ۴۰ سال سن عنوان کرد و بیان داشت: در همه بیماران مسن، سابقه حداقل یک مورد بیماری در اعضای جوان خانواده مشاهده شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که در همه موارد جدید ابتلا، سایر اعضای خانواده نیز مبتلا شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان به افزایش آمار شیوع کرونا در میان کارمندان اشاره و اظهار کرد: این افزایش با کاهش استفاده از ماسک رابطه مستقیم دارد، چراکه استفاده از ماسک بین مردم به ۴۰ درصد و رعایت فاصله اجتماعی به ۵۵ درصد رسیده است.

لزوم اعمال شیوه نامه‌ها و محدودیت‌های جدید کرونایی

او ادامه داد: با توجه به این شرایط نیاز فوری به مداخله و اعمال دستورات و توصیه‌های جدید مقابله با کرونا در اداه ها، بانک ها، صنوف، پمب بنزین ها، مکان‌های توزیع اقلام دولتی و هرگونه تجمع برای کم کردن فاصله اجتماعی و اجبار در استفاده از ماسک احساس می‌شود که در ابتدا باید شهرداری، اداره ارشاد اسلامی و سایر ارگان‌های مرتبط جهت فرهنگ سازی و بالابردن حساسیت در میان مردم برای رعایت هرچه بیشتر شیوه نامه‌ها وارد عمل شوند.

رئیسی گفت: تشدید بازرسی‌ها و نظارت دقیق بر اجرای شیوه نامه‌ها در اداره‌ها و ارگان‌ها و برخورد جدی و بدون مماشات با متخلفان، برخورد جدی با کارمندان ناقض قوانین بهداشتی از سوی مدیران آنها، برخورد نیروی انتظامی با هرگونه تجمع به ویژه تجمع جوانان در مبادی ورودی و پارک‌ها از جمله راهکار‌های موثر برای کاهش آمار ابتلا به این بیماری منحوس به شمار می‌رود.

او تعطیلی همه صنوف در ساعت ۱۲ شب، دادن مرخصی بدون احتساب به کارمندانی که تاییدیه ابتلا به کرونا از شبکه بهداشت و درمان هندیجان داشته باشند و همچنین استفاده اجباری ماسک و فاصله اجتماعی برای صاحبان صنوف و مراجعان و برخورد جدی با متخلفان باید در دستور کار قرار بگیرد تا به کنترل ابتلا به بیماری کرونا و کاهش مرگ و میر ناشی از آن کمک کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.