بر اساس اطلاعیه هواشناسی کاربردی کاهش شدید دما به ویژه در شهرستان‌های شیروان، فاروج و راز و جرگلان و نیز در ارتفاعات خراسان شمالی پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، هواشناسی کاربردی استان در اطلاعیه‌ای از کاهش شدید دمای هوا از فردا  شنبه تا یکشنبه ۲۰ مهرماه خبر داد.

بر این اساس کشاورزان ؛ تجمیع کولونی‌های زنبور عسل و انتقال کندو‌ها و دام از ارتفاعات به مناطق گرمتر، تنظیم دمای گلخانه‌ها و اطمینان از صحت عملکرد دستگاه‌های گرمایش، تسریع در برداشت محصولات باقی مانده و ایجاد تمهیدات لازم جهت جلوگیری از سرمازدگی محصولات زراعی و باغی از طریق کودپاشی بویژه در خصوص چغندر قند و ذرت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر؛ عایق بندی کندوها، تنظیم بندی دمای مکان‌های پرورش دام و طیور و تنظیم دمای مرغداری‌ها تا ۴۸ ساعت قبل از جوجه ریزی را مورد توجه قرار دهند.

در ادامه این اطلاعیه  توصیه‌هایی در حوزه بهداشت و سلامت نیز عنوان شده است:همراه داشتن دارو برای افراد مبتلا به آسم و بیماری تنفسی و عدم انجام ورزش و فعالیت در هوای سرد، پوشش مفاصل و گرم نگه داشتن آن در مورد مبتلایان به روماتیسم، از پیشانی بند و عدم قرار گیری در معرض باد سرد در مورد مبتلایان میگرن.


بیشتر بخوانید


رعایت سرعت مطمئنه و روشن نگه داشتن چراغ‌ها در مه و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو و همراه داشتن لباس گرم  از دیگر توصیه های هواشناسی کاربردی در حوزه ترافیک و حمل و نقل است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.