مدیرکل پُست استان کرمانشاه گفت: امسال حدود سه میلیون مرسوله پستی جا به جا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حمیدرضا فتاح مدیرکل پُست استان کرمانشاه به مناسبت روز جهانی پُست (۱۷ مهر) از فعالیت ۱۶۳ واحد پستی در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲۲ نفر در این واحد‌ها در خدمات رسانی به مردم فعالیت دارند.

او جابجایی محموله و مرسولات پستی را مهم‌ترین محور کاری پست عنوان کرد و افزود: امسال حدود سه میلیون مرسوله پستی در استان جابجا شده است از این تعداد یک میلیون و ۴۱۳ هزار مربوط به مرسولات صادره و یک میلیون و ۵۵۷ هزار مربوط به مرسولات وارده به استان است.

او بیانکرد: از مجموع مرسولات جابجا شده در استان ۱۵۴ هزار و ۴۷۲ محموله پستی در قالب سرویس بسته و امانت به سایر نقاط کشور ارسال شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۶۶ درصد رشد داشته است.

فتاح با بیان اینکه کرونا شرایط کار را برای تمامی بخش‌های جامعه دشوار کرده یادآور شد: در این ایام با توجه به افزایش خرید‌های اینترنتی، نیرو‌های پستی استان بدون تعطیلی و با تمام ظرفیت برای جابجایی مطلوب بسته‌ها و مرسولات پستی اقدام کردند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اجرای دو پروژه ملی «مدیریت نشانی مکان محور (GNAF)» و سکوی تجارت الکترونیک پست (ستاپ) در سطح کشور گفت: اجرای این پروژه‌ها در استان هم در حال اجرا و پیگیری است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه یادآور شد: طرح جی نف شاخص معتبری از نشانی‌های مکان مرجع می‌باشد که هر یک از نشانی‌ها در این طرح با دقت بالا اعتبارسنجی شده و جزئیات آن مانند محله، نام معبر، شماره پلاک و مختصات جغرافیائی منحصر به فرد ملک (طول و عرض جغرافیائی) بر مبنای کد پستی ۱۰رقمی آن شناسایی و مشخص می‌شود.

فتاح افزود: در طرح سکوی تجارت الکترونیک پست (ستاپ) نیز زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت مشارکتی با سایر کسب و کار‌های استارت آپی فراهم می‌شود تا زنجیره ارزش آفرینی پست کامل‌تر شده وبا ارائه خدمات لجستیکی با تجارت الکترونیکی ارتقاء یابد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.