مدیرکل پست استان کرمانشاه،کل ترافیک مرسولات جابه جا شده در سال گذشته را ۱۵ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۸۶۰ مورد اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حمیدرضا فتاح مدیرکل پست استان کرمانشاه گفت : ترافیک نامه های صادره در سال گذشته به میزان هشت میلیون و ۴۰۴ هزار و ۵۰۹ مورد بوده که سرانه ترافیک به ازای هر نفر جمعیت به میزان ۴.۳ می باشد.

او از وجود ۳۲۵ واحد پستی در استان خبر داد و گفت : ۱۴۸ واحد شهری، ۲۵ دفتر دولتی، ۱۲۳ نمایندگی و دفتر پیشخوان، ۱۷۷ واحد روستایی و ۳۱ مورد تعداد نمایندگی پستی روستایی است.

مدیرکل پست کرمانشاه از وجود ۱۳ سرویس نوین پستی در استان خبر داد و به سرویس هایی همچون تعیین زمان توزیع، سرویس های الکترونیکی، کرایه در مقصد، پست مستقیم، خدمات ویژه شهرندی پست، پست ترکیبی، پست لجستیک، تمبر شخصی، پست بیمه، «یو.اس.اس.دی»، پست مالی، کارت پستال و ثبت الکترونیکی مرسولات توزیع شده اشاره کرد.

فتاح همچنین ۶ خدمت قابل ارائه حضوری، ۱۳ خدمت قابل ارائه غیرحضوری و پنج خدمت ترکیبی در سال گذشته را از دیگر خدمات پست کرمانشاه عنوان کرد.

او در خصوص اجرای پروژه ملی جی ناف «G-NAF» به بهنگام سازی ۳۴ هزار و ۱۹ رکود شهری و ۱۹۲ هزار و ۳۷۷ رکورد روستایی اشاره کرد.

این مسوول افزود: تعداد فروشگاه اینترنتی در سال گذشته به میزان ۷۶ فروشگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶.۶ دهم درصد افزایش یافته است که این امر ناشی از فعالسازی بازارهای بومی و ارسال مرسولات محلی استان است.

او از الکترونیکی کردن بخش تجزیه و مبادلات و بکارگیری سامانه یکپارچه پستی به عنوان یکی از مهم ترین اقدام های پست استان در سال ۹۷ یاد کرد و افزود: افزایش سرعت توزیع با شناسایی کوتاهترین مسیر و آدرس یابی با استفاده از اپلیکیشن، رعایت استانداردهای پستی، گزارش گیری عملکرد موزعین، کنترل آنلاین و از راه دور موزعین از جمله نتایج به دست آمده این اقدام طرح بوده است.

او همچنین به نوسازی ناوگان حمل و نقل و توزیع اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۲۰ دستگاه موتورسیکلت، خورجین، کیف و البسه به موزعین تحویل داده شده است.

فتاح از الکترونیکی کردن بخش تجزیه و مبادلات، بکارگیری سامانه یکپارچه پستی، ارتقا سامانه نرم افزار جامع قبول و خدمات جانبی به عنوان دیگر اقدام های مهم اداره پست استان در سال گذشته نام برد و افزود: در این زمینه رسیدهای پستی الکترونیکی شد، وجه از طریق دستگاه پوز دریافت و مراحل پستی از طریق پیامک به متقاضیان ارسال شد.

او از راه اندازی میز خدمت و ارتباطات مردمی، جذب و تخصیص اعتبارات عمرانی استان، انعقاد قرارداد با شرکت دانش بنیان فن آوری و ارتباطات غرب، اجرای پروژه ملی و به روز رسانی کدپستی ۱۰رقمی «جی.ان.آ.اف» به عنوان دیگر برنامه های مهم سال گذشته اشاره کرد.

 این مسوول گفت: ۴۴۳ صندوق پستی معابر عمومی در استان وجود دارد و ۱۱۹ مورد تعداد صندوق های شخصی واگذار شده است.

او در خصوص پاره ای از مشکلات و چالش هایی که اداره پست استان با آن مواجه است به عدم نامگذاری و تکراری بودن برخی از معابر و نصب نشدن پلاک کدپستی جدید از سوی شهرداری ها در استان اشاره کرد.

فتاح از استقبال نکردن دستگاه های اجرایی درخصوص واگذاری خدمات نیابتی براساس مصوبات اساسنامه شرکت ملی پست و ایفای نقش خودپستچی گری به عنوان معضل دیگر یاد کرد.

این مسوول گفت: از سوی دیگر با فعالیت خدمات پستی توسط مراکز غیرمجاز در سطح استان در خصوص نقل و انتقالات امانات و مرسولات پستی مواجه هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

۱۳ سرویس نوین پستی وجود دارد

برچسب ها: مطبوعات ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.