مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از بازرسی و تایید هزار و ۲۵۹ نازل سوخت مایع در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از بازرسی و تایید هزار و ۲۵۹ نازل سوخت مایع در کرمانشاه خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۸۳ نازل بنزین، ۳۷۳ نازل گازوییل و سه نازل مربوط به نفت سفید بود که از این تعداد سه نازل  با استاندارد انطباق نداشتندکه از چرخه خارج شدند.

او  با اعلام اینکه جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و گاز طبیعی در استان زیر ذره‌بین استاندارد قرار دارد،گفت: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران، تمام نازل‌های سوخت مایع و گاز در طول سال حداقل ۲ مرتبه به صورت دوره‌ای از نظر کمی تحت آزمون قرار می‌گیرند تا از هر گونه کم فروشی و ضرر و زیان به مصرف کننده جلوگیری شود.

دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بر اساس قانون، وظیفه نظارت بر کیفیت بنزین نیز بر عهده سازمان ملی استاندارد است، گفت: در این راستا کارشناسان این اداره کل اقدام به نمونه برداری بنزین از جایگاه‌های سوخت به منظور انجام آزمون کیفی به آزمایشگاه مرجع مستقر در استان هرمزگان ارسال شده است.

او در خصوص بنزین نمونه برداری شده بیان کرد: این نمونه‌ها از حیث عوامل آلاینده همچون میزان گوگرد، سرب، هیدرو کربن‌های آرماتیک، بنزن، مواد اکسیژن دار مثل اتر‌های پنج کربن و بالاتر و پارامتر‌های فیزیک و شیمایی بررسی می‌شود.

نیازی یادآور شد: در استان کرمانشاه ۱۲۳ جایگاه فعال عرضه سوخت وجود دارد و تمامی نازل‌ها، علاوه بر نظارت ماهیانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، به صورت دوره‌ای توسط بازرسان اداره کل استاندارد آزمون و در صورت تایید نازل، برچسب صحت عملکرد استاندارد دریافت می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در پایان افزود: رانندگان هنگام استفاده از نازل‌های عرضه سوخت مایع بنزین و گازوییل در جایگاه‌ها به برچسب صحت عملکرد آزمون نازل توسط اداره کل استاندارد توجه داشته و در صورت نداشتن این برچسب، موارد را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و یا شماره تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ به اطلاع این اداره کل برسانند تا در اسرع وقت موضوع بررسی و نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.

 انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.