بهزاد گفت: با توجه به شیوع دوباره کرونا ویروس در مهاباد، شهروندان باید نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در موج سوم کرونا توجه جدی داشته باشند.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بیان داشت: هم اکنون ما با یک پاندمی روبرو هستیم و بحران فرسایشی که بیش از ۸ ماه کل جهان را در گیر خود کرده است در حالت بحران بسته به وضعیت سفید، زرد و قرمز تدابیری را اتخاذ کردیم.

بهزاد افزود: در ماه مرداد به دلیل استفاده بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی تعداد بیماران بستری در بیمارستان به ۲ نفر در روز کاهش یافته بود و هم اکنون بیش از ۴۶ بیمار بستری کرونایی در بیمارستان مهاباد داریم.


بیشتر بخوانید


مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه هم اکنون در حال گذر از پیک سوم کرونا هستیم، اضافه کرد: ماهیت ویروس عوض شده و افراد مبتلا علاوه بر علائم تنفسی ممکن است با درد سینه و درد شکم به بیمارستان مراجعه کنند در حالیکه ممکن است که علائم بیماری زمینه‌ای بیماران تشدید شود.

بهزاد تصریح کرد: خوشبختانه در طول این مدت پزشکان و کادر درمانی ادبیات زندگی با کرونا را یاد گرفته اند و نسبت به این پاندمی حساس‌تر شده و بیماری که به بیمارستان مراجعه می‌کند حتما از لحاظ ابتلا به بیماری کرونا ارزیابی می‌شود.

او ادامه داد: داروی ضد ویروس رمدیسیور برای گروه خاصی از بیماران کووید ۱۹ کاربرد دارد لذا تجویز آن دارو باید بر اساس شرایط خاص صورت گیرد هزینه بالای دارو مانع تاخیر در ترخیص بیماران نشده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.