مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۱ مادر باردار در این شهرستان به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده اند.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اعلام اینکه ۵۱ مادر باردار در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شدند،  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از مجموع کل مادران باردار مبتلا به کرونا همگی ضمن گذراندن دوران نقاهت بدون مشکل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

او افزود: با تمهیدات و تلاش کادر درمانی بیمارستانی تاکنون هیچ مادر باردار مبتلا به کرونا در این شهرستان فوت نکرده و مشکلی برای فرزند و مادر به وجود نیامده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا حساسیت بر روی سلامتی مادران باردار نیز افزایش یافت به طوری که مادران باردار، یکی از اعضای گروه‌های حساس و ریسک بالا شناسایی شد و رسیدگی مداوم به حال عمومی آن‌ها در اولیت شبکه بهداشت و درمان قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


بهزاد با اشاره به اینکه هیچ بیمار کرونایی در مهاباد با مشکل ترخیص مواجه نشده است، بیان کرد: با توجه به تجویز اقلامی از دارو‌های بیماری کووید-۱۹ که در تعهد سازمان‌های بیمه گر نیستند و بالا رفتن هزینه درمان بیماران، عده‌ای از مبتلایان که قادر به پرداخت کامل هزینه نبوده با اخذ مقداری از هزینه به عنوان ودیعه و گرفتن مدارک شناسایی معتبر از بیمارستان ترخیص شدند.

بهزاد اذعان کرد: بیمارانی که دارای بیمه تکمیلی و یا کسانی که توانایی پرداخت کامل هزینه را داشتند طبق روال عادی از بیمارستان مرخص شده‌اند و تاکید می‌کنیم هیچ بیماری در بیمارستان به دلیل ناتوانی در پرداخت کامل هزینه با مشکل ترخیص مواجه نبوده است

بهزاد با بیان اینکه وضعیت این شهرستان در این بیماری هم‌اکنون در حالت هشدار قرار دارد،  یادآور شد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۱۴۲ نفر از اعضای کارکنان درمانی فعال در این شهرستان شامل پرستار، پزشک و بهورز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

او از احتمال وقوع موج بعدی شیوع بیماری کرونا در ماه‌های مهر و آبان خبر داد و گفت: همپوشانی بیماری آنفلوانزا و کرونا در اوایل پاییز، آمار بیماران و تعداد پذیرش مراجعه‌کنندگان را افزایش می‌دهد که نیاز است از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در ماه گذشته شیب نمودار ابتلا به کرونا در این شهرستان و آذربایجان‌غربی صعودی بوده و آمار افراد بستری در بیمارستان افزایش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.