رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با شروع موج سوم کرونا تعداد بستری‌ها و بیماران مبتلا در این استان افزایش یافت.

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات  درمانی آذربایجان غربی در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: تا اواخر شهریور سال جاری عملکرد مثمر ثمری در استان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا داشتیم، اما با شروع موج سوم بیماری کووید ۱۹ آمار‌های بستری شدگان از دورقمی به سه رقمی افزایش یافت و همچنین شمار قربانیان نیز روند صعودی در پیش گرفت.

آقازاده اضافه کرد: روند رو به رشد ابتلا به بیماری کرونا و جان باختن مردم بر اثر این بیماری همچنان در استان افزایش دارد و تعداد بستری‌ها تاکنون به حدود ۷۹۴ نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه به گفته همه کارشناسان و مسوولان رعایت مردم مهمترین اصل در جلوگیری از تداوم این موج به شمار می‌رود، ادامه داد: هماهنگی و همراهی مردم دلیل مهار ویروس کرونا در موج دوم بود و باید در موج سوم نیز به صورت هماهنگ وارد کارزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است تا این روند رو به افزایش متوقف شده و کاهش یابد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.