رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از صادرات ۲۳.۵ میلیون دلار کالا در نیمه نخست امسال از این استان خبر داد.

صادرات کالابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تحقق هدف صادراتی استان در نیمه نخست امسال اظهار داشت: هدف صادراتی نیمه نخست امسال ۲۰ میلیون دلار بود که این مهم نه تنها تحقق یافت بلکه بیش از آن نیز صادرات از استان انجام شده است.

او از صادرات ۲۳.۵ میلیون دلار کالا از استان خبر داد و افزود: اگرچه در ابتدای سال با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز‌ها روند صادرات با کندی انجام می‌گرفت، اما پس از آن این عقب‌افتادگی جبران شد.


بیشتر بخوانید


رستمی اضافه کرد: روند صادراتی کشور نسبت به میانگین کشور در وضعیت بهتری قرار دارد و امید است تا پایان سال بیش از ۴۰ میلیون دلار کالا از استان صادر شود.

او بدون ذکر ارزش میزان کالای وارداتی به این استان در نیمه نخست امسال، ادامه داد: بیشترین واردات استان مربوط به ماشین‌آلات پیشرفته برای خطوط تولید کارخانجات فعال در استان بوده است که نقش مهمی در افزایش تولید این واحد‌ها داشته است.

رستمی گفت: در همین راستا استان در سه ماهه نخست امسال رتبه نخست ثبت سفارش کالا را در کشور داشته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار