مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از واگذاری ۳۰ درصد از پرونده‌های سالمندان تحت حمایت این نهاد به مراکز نیکوکاری با هدف تسریع در امر خدمت رسانی و کیفیت ارائه خدمات بیشتر خبر داد.

احمد لطفی، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر، صبح امروز با گرامیداشت هفته سالمندان بیان کرد: با مشارکت کمیته امداد و مراکز نیکوکاری استان ۳۰ درصد از پرونده‌های مددجویان سالمندان بالای ۶۰ سال استان به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شود.

او هدف از این کار را واگذاری امور به مردم و تسریع در جهت امر خدمت رسانی بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به سالمندان تحت حمایت عنوان کرد و افزود: در این جهت مرکز نیکوکاری بررسی، تحقیق و شناسایی نیاز‌های خانوار‌ها را انجام می‌دهد و کمیته امداد همچنان ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و حمایتی را برعهده دارد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در واقع پیشخوان کمیته امداد در محله‌ها هستند، افزود: احیای سنت‌های حسنه اسلامی احسان و نیکوکاری، توسعه مشارکت‌های محلی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، نظارت‌های مردمی و معتمدان محلی در توزیع کمک‌ها بین نیازمندان واقعی از مهمترین اهداف برپایی مراکز نیکوکاری است.

لطفی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ هزار ۵۰۰ سالمند یک و دو نفره دراستان تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: از این تعداد پرونده بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ سالمند به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شود.

او با بیان اینکه اولین گروه از پرونده سالمندان امروز واگذار شده است ادامه داد: برون سپاری پرونده‌های سالمندان بالای ۶۰ سال با اولویت سالمندان دارای پرونده تک نفره، بیماران صعب العلاج و زمین گیر انجام خواهد پذیرفت

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر به نقش مددکاران مراکز نیکوکاری در ارائه خدمات به جامعه هدف اشاره و تاکید کرد: تعامل با مددکار کمیته امداد برای اخذ تبادل نظر و ارائه خدمات به سالمندان، کسب اطلاعات برای نحوه نگهداری از فیزیک پرونده‌ها و اسکن مدارک در سیستم جامع حمایتی کمیته امداد، شناسایی و نیازسنجی خانوار‌های سالمند، برنامه ریزی و سرکشی از منزل سالمندان، پیگیری و رسیدگی به ارتقاء وضعیت بهداشت و سلامت سالمندان، همکاری در توزیع بسته‌های حمایتی تامین شده از سوی امداد و سایر مبادی، تلاش در جهت ارتقا سطح امید به زندگی و نشاط در بین سالمندان از جمله نقش‌های مددکاران در مراکز نیکوکاری است.

لطفی افزود: با فعالیت مرکز نیکوکاری زمینه سازی کاهش فقر و توسعه برون سپاری خدمات به سالمندان بالای ۶۰ سال هر چه بهتر در سطح استان بوشهر انجام شود.

او عنوان کرد: هم اکنون ۱۲۸ مرکز نیکوکاری در سطح استان با محوریت مردم، معتمدین محل و مساجد با کمیته امداد همکاری دارند ونقش به سزایی را در هم افزایی کمک‌های مردمی به نیازمندان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.