احمد آخوندی گفت: ۷۲ درصد مرگ‌های اتفاق افتاده در این شهرستان به علت بیماری کووید ۱۹ مربوط به گروه سالمندان بوده است.

۷۲ درصد قربانیان کرونا در دیر سالمند بوده‌اندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با هشدار به گروه سالمندان برای توجه به توصیه‌ها و رعایت اصول بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس بیان کرد: میانگین سنی فوت‌شدگان این بیماری در شهرستان دیر ۶۶ سال و میانگین سنی مبتلایان ۴۱ سال است.

او افزود: ۸۱ درصد مبتلایان مربوط به گروه سنی صفر تا ۵۹ سال و ۱۹ درصد مربوط به گروه سنی سالمندان یعنی ۶۰ سال به بالا هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر ادامه داد: با وجود اینکه ۱۹ درصد بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند، اما مرگ‌ومیر در این گروه سنی بالاست و ۷۲ درصد مرگ‌های اتفاق افتاده مربوط به این گروه سنی است که بسیار نگران‌کننده است.

آخوندی همچنین اشاره کرد: از ۳۰۸ فرد مراجعه‌کننده به شبکه بهداشتی و درمانی شهرستان دیر که آزمایش کووید آن‌ها مثبت گزارش‌شده است، ۴۱ درصد آن‌ها بستری شدند و بقیه دوره درمان خود را در منزل و قرنطینه خانگی سپری کرده‌اند.

او عنوان کرد: ۳۶ درصد موارد بستری مربوط به گروه سالمندان بود از این میزان ۴۰ درصد آن‌ها به دلیل شدت و وخامت بیماری جان خود را از دست دادند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: ۶۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان دیّر را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند که ۷۲ درصد از فوت‌شدگان مرد و ۲۸ درصد زن بوده‌اند.

آخوندی شرکت مردم در دور همی‌های خانوادگی، مراسم ترحیم و عروسی، تجمعات در فضا‌های متراکم و مراکز خرید و استفاده نکردن از ماسک را از عوامل گسترش و انتشار ویروس کرونا برشمرد و گفت: مردم بارعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستشوی منظم دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضروری شهری و برون‌شهری در مبارزه با این ویروس یاریگر حوزه سلامت و مدافعان سلامت باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.