جلسه فنی کنترل و پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اداره کل دامپزشکی البرز تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، جلسه فنی کنترل و پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان البرز به منظور برنامه ریزی به منظور اجرای مصوبات جلسه قبلی کمیته فنی کنترل و پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و مدیریت گله‌ها با توجه به شرایط سنی به ویژه گله ­های تخمگذار بالای ۹۰ هفته تشکیل شد.

در ابتدای جلسه گزارشی از جمعیت موجود طیور استان، تفکیک سنی جمعیت موجود و شرایط هر سن جهت برنامه ریزی کنترل تراکم و حذف گله‌ها در زمان مقرر و همچنین حساسیت گله‌های مسن به دلیل افت ایمنی گله توسط اداره طیور استان ارائه شد.

در ادامه مقرر شد پرورش دهندگان مرغ تخمگذار برای حذف گله­ های طیور دارای سن بالای ۹۰ هفته حداکثر تا پایان مهر ماه اقدام و تعویق فاصله جوجه ریزی به مدت ۴ هفته به ازای هر هفته نگهداری طیور بعد از ۹۰ هفتگی را اجرا کنند.

در صورت عدم رعایت مقررات مصوب سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان البرز به صورت مشترک واحد‌های متخلف را به مراجع قضایی معرفی کنند.

از دیگر مصوبات این جلسه، انجام مراقبت فعال و غیر فعال در واحد‌های تحت پوشش و تشدید نظارت بهداشتی در کشتارگاه­ های طیور از جمله ضد عفونی و شست و شوی خودرو‌های حامل طیور زنده و قفس­ها توسط ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها بود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.