مدیر کل دامپزشکی استان البرز گفت: هزینه تجهیز کشتارگاه‌ها به خط ۲ کشتار، بسته به حجم تولید بین ۵ تا ۷ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، توکلی، مدیر کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ و رتبه بندی کشتارگاه‌های کشور بر اهمیت ارتقای کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان البرز از رتبه بی به رتبه آ تاکید کرد و گفت: هزینه تجهیز کشتارگاه‌ها به خط ۲ کشتار بسته به حجم تولید بین ۵ تا ۷ میلیارد تومان برآورد می‌شود که با پیگیری‌های انجام شده از طرف اداره کل دامپزشکی استان البرز، همه مسئولان استان به خصوص شخص استاندار و دستگاه‌های مرتبط با موضوع از جمله سازمان جهاد کشاورزی استان، صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، امور بانک‌ها و... با پیگیری توسط وزارت متبوع خود تصمیم جدی در تعامل و پرداخت وام کم بهره به مدیران کشتارگاه‌های استان به منظور تجهیز کشتارگاه به خط ۲ گرفته اند و این امر با تشکیل جلسات متعدد با مسئولان مربوطه و بهره برداران در حال پیگیری است و به لحاظ مزایایی که دارد مورد استقبال مدیران کشتارگاه‌ها نیز قرار گرفته است.

او افزود: از مزایای استفاده از تجهیزات خط ۲ در زنجیره کشتار، تخلیه کامل اندرونه مرغ است که از نظر کیفیت و حفظ بهداشت لاشه گوشت مرغ دارای اهمیت بوده و رابطه مستقیم با افزایش ماندگاری گوشت مرغ دارد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.