مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: استان کرمان در ساخت مسکن روستایی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است و تاکنون ۶۴درصد از واحد‌های مسکونی در روستا‌ها مقاوم سازی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی اکبر سلطانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه اجرای طرح هادی و مسکن روستایی، ارتقای سطح معابر، بهداشت و دیگر امور عمران شهری و رفاهی در روستا‌ها و شهر‌های کوچک از جمله وظایف بنیاد مسکن در این سال‌ها بوده است، گفت: مسکن روستایی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که امنیت مردم روستا را شکل می‌دهد و از مهاجرت معکوس آن‌ها به شهر‌ها جلوگیری می‌شود.

او با بیان اینکه استان کرمان در ساخت مسکن روستایی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: در حاضر در پنج هزار و ۸۰۰ روستا و سکونتگاه استان طرح هادی پیش می‌رود و تاکنون ۶۴درصد از واحد‌های مسکونی در روستا‌ها مقاوم سازی شده اند.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه تکنولوژی ساخت در روستا‌ها تغییر کرده است و در حال حاضر امکان ساخت خانه‌های روستایی با خشت و گل منطقی نیست، تصریح کرد: باید تلاش کرد با تکنولوژی‌های جدید رویکرد بومگرا در روستا‌ها داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه طی پارسال سقف‌های شیروانی در استان زیاد شده بود، گفت: در سال‌های اخیر به مبحث ۱۹ ساختمان که انرژی است توجه ویژه‌ای شده است و به ساختمان‌هایی که تحت نظر بنیاد مسکن ساخته می‌شود اجازه استفاده از سقف‌های شیروانی داده نمی‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه سقف‌های شیروانی مناسب برای مناطق گرمسیری و سردسیری در استان کرمان نیستند بیان کرد: برخی افراد در روستا‌ها به صورت غیرقانونی در باغ های خود از این نوع ساخت و ساز استفاده می‌کنند که بنیاد مسکن به شدت با این موضوع مخالف است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.