خیران نیک اندیش ۹۲ گوشی هوشمند و تبلت به منظور استفاده از امکانات آموزشی شبکه «شاد» به دانش آموزان نیازمند کرمانشاهی اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن رخصی مدیرکل کمیته امداد استان ارزش ۹۲ گوشی هوشمند‌ اهدا شده را ۳۶۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت : گوشی‌ها و تبلت‌های مذکور به دانش آموزان نیازمند ساکن در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، پاوه، سرپل ذهاب، صحنه، کنگاور، قصرشیرین، هرسین، دینور، ماهیدشت و مناطق یک و دو کرمانشاه اهدا شده است.

او با بیان اینکه در شورعاطفه‌های امسال نیز خیران نیک اندیش بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند اهدا کردند، گفت : حدود ۸۰۰ میلیون تومان از این کمک‌ها نقدی بوده که بخشی از آن به خرید گوشی هوشمند و تبلت برای دانش آموزان نیازمند اختصاص داده خواهد شد.

او افزود: هم اکنون بیش از ۱۴ هزار دانش آموز نیازمند در استان کرمانشاه تحت حمایت این نهاد هستند که بیش از هفت هزار نفر از آن‌ها به شبکه آموزشی شاد دسترسی ندارند.

رخصی افزود: با مشارکت خوب خیران نیک اندیش برای این دانش آموزان تبلت یا گوشی تلفن همراه خریداری شود .

درآمدزایی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی قالیبافان مددجو

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت : قالیبافان مددجو در استان پارسال بیش از هزار و ۴۰۰ مترمربع فرش نفیس به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بافته‌اند.

رضا طاهری افزود: براساس آخرین آمار هم اکنون ۷۵۰ طرح مددجویی قالیبافی در استان کرمانشاه فعال است.

او افزود: تا پایان سال ۹۸ بیش از شش میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغال برای اجرای طرح‌های قالیبافی و فرش بافی به مددجویان تحت حمایت کرمانشاهی اختصاص داده شده است.

طاهری ادامه داد: قالیبافان مددجو در استان پارسال بیش از هزار و ۴۰۰ مترمربع فرش نفیس به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بافته‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی هزار مددجوی مستعد قالیبافی و فرشبافی در استان، افزود: هم اکنون ۱۵۰ نفر از این مددجویان با دریافت وام‌های قرض الحسنه، شغل فرشبافی خود را راه اندازی کرده اند.

رضا طاهری ادامه داد: همچنین ۳۶۰ نفر از قالیبافان شناسایی شده نیز برای دریافت وام‌های قرض الحسنه اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

او با یادآوری اینکه ۳۵ نفر از اساتید و خبرگان فرش در استان در قالب راهبران شغلی قالیبافی و گلیم بافی با این نهاد همکاری دارند، گفت: هزار طرح قالیبافی جدید تا پایان سال جاری با پرداخت وام‌های اشتغال برای مددجویان تحت حمایت اجرایی شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.