مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های واگیردار اروپا اعلام کرد اکثر کشور‌های قاره سبز شرایط وخیمی در همه گیری کووید ۱۹ دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از ۹ ماه از همه گیری ویروس کرونا از شهر ووهان چین می‌گذرد. در این مدت تقریبا تمامی کشور‌های جهان درگیر این ویروس و پیامد‌های آن شده اند. در ابتدا تصور می‌شد کشور‌های پیشرفته به دلیل دارا بودن سطح بهداشت عمومی بالا شرایط بهتری در مقایسه با کشور‌های در حال توسعه و جهان سوم خواهند داشت.

با این حال، گذشت زمان نشان داد برخی کشور‌های فقیر جهان بسیار بهتر از کشور‌های پیشرفته موفق به مهار و کنترل شیوع کووید ۱۹ شده اند. سازمان جهانی بهداشت با صدور بیانیه کشور‌های قاره آفریقا را یکی از موفق‌ترین کشور‌های جهان در مبارزه با ویروس کرونا معرفی کرد. در مقابل شرایط کشور‌های پیشرفته اروپایی در مواجهه با همه گیری کرونا بسیار وخیم‌تر از آنچه تصور می‌شود، است.

مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های واگیردار اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شرایط بیشتر کشور‌های قاره سبز در مقابل کووید ۱۹ بسیار وخیم است. تنها چهار کشور اروپایی هم اینک شرایط وخیمی ندارند و سایر کشور‌ها از آستانه بحران شیوع گذر کرده اند.

براساس معیار‌های این مرکز، آستانه بحران شیوع ویروس کرونا در هر کشوری ۲۰ مبتلا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است. هم اینک کشور‌های اروپایی شرایط بسیار بدی از جنبه این معیار دارند. تنها چهار کشور آلمان (۱۸ مورد در ۱۰۰ هزار نفر)، فنلاند (۱۵.۵ مورد)، قبرس (۱۴.۶) و نروژ (۱۳.۹) توانسته اند آماری کمتر از آستانه بحران کووید ۱۹ را ثبت کنند.

بدترین کشور‌های اروپایی از این جنبه جمهوری چک (۱۶۷ مبتلا در ۱۰۰ هزار نفر)، هلند (۱۴۰.۳ نفر)، و فرانسه (۱۲۰.۳ نفر) هستند. با این وجود، انتظار می‌رود با آغاز فصل پاییز در قاره سبز، بر شدت و شمار مبتلایان و قربانیان به کرونا افزوده شود. در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا هم اینک شمار جان باختگان کرونا به رکوردی جدید رسیده است.


بیشتر بخوانید


با گسترش شیوع و ناتوانی دولت‌ها در مدیریت کرونا، کشور‌ها اقدام به وضع قوانین سختگیرانه اجتماعی در این باره کرده اند. مقامات بهداشتی جمهوری ایرلند هم اینک در تمامی کشور بالاترین محدودیت‌های اجتماعی را وضع کرده اند. ایسلند که پیش‌تر در زمینه مدیریت شیوع موفق عمل کرده بود، با تشدید نگرانی‌ها از شروع موج جدید همه گیری کرونا اقدام به وضع قوانین جدید شامل جلوگیری از هرگونه تجمع و نیز بستن مراکز تفریحی کرده است. فرانسه برای  پایتخت خود پاریس، بالاترین سطح هشدار را صادر کرده است.

پیش بینی می‌شود با آغاز فصل پاییز در نیمکره شمالی، قاره سبز یکی از سخت‌ترین فصول خود را پشت سر بگذارد. اتحادیه اروپا در تلاش است پس از کشف واکسن کرونا اقدام به توزیع عادلانه آن در میان کشور‌های عضو کند. با این حال، برآورد‌های اولیه آن است که واکسن کووید ۱۹ تا ماه ژانویه به بازار عرضه نخواهد شد. از این رو، مقامات بهداشتی اروپا از مردم خواسته اند بهداشت عمومی را رعایت کرده و به توصیه‌های بهداشتی مقامات محلی توجه کنند.

استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون از ساده‌ترین اقداماتی است که مردم می‌توانند با انجام آن زنجیره شیوع ویروس کرونا در جامعه را قطع کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
ما بحران کرونا با آپشن های ذیل داریم
۱- گرانی دلار
۲- گرانی سکه و طلا
۳- رانت بازی لگن سازان
۴-دولت نامید
۵- دولت ناکارمد
۶- بیکاری
۷- افزایش طلاق
۸- گرانی
۹- نداشتن نظارت
۱۰- داشتن مدیران بی وجدان
.
.
.
.
آخرین اخبار