پیکر پاک و مطهر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس لال‌بخش شهلی‌بر امروزسه شنبه در زاهدان تشییع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرهنگ پاسدار مهدی باقری معاون حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: طلبه شهید لال‌بخش شهلی‌بر متولد یکم شهریور ۴۸ بود که در ۱۷ مرداد سال ۶۲ در منطقه مهران و در عملیات والفجر سه به شهادت رسیده است.

سرهنگ پاسدار مهدی باقری افزود: پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگوار در اسفند سال گذشته در منطقه مهران تفحص و از روی پلاک شناسایی شد.

او  افزود: این شهید بزرگوار در زمان شهادت حدود ۱۴ سال سن داشت.

معاون حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیکر پاک و مطهر این شهید امروز برای وداع در پادگان شهید عامری، حوزه علمیه خوهران و برادران زاهدان تشییع و بعد از برگزاری مراسم شب وداع در مسجد علی بن ابیطالب(ع) این شهر فردا عازم خاش خواهدشد.

باقری افزود: پیکر مطهر این شهید بعد از تشییع در شهرستان های خاش و ایرانشهر روز پنجشنبه همزمان با اربعین حسینی در زادگاهش بزمان تشییع و کنار مزاری شهدای گمنام این شهر به خاک سپرده خواهد شد.

معاون حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: این استان مفتخر به میزبانی از پیکر مطهر ۱۵۴ شهید گمنام در مناطق مختلف است.

باقری ادامه داد: این شهدای بزرگوار در ۵۲ نقطه سیستان و بلوچستان به خاک سپرده شده اند.
او افزود: بیشتر این شهدا جوان هستند که در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس همچون طلائیه، فاو، شلمچه و جزایر مجنون به شهادت رسیده اند.

معاون حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان بیان کرد: انس و الفت مردم با شهدا، جریان سازی معنوی و ایجاد بستر مناسب برای گرامیداشت مقام شهدا و گسترش معارف دفاع مقدس از مهمترین برکات خاکسپاری شهدای گمنام در نقاط مختلف این استان است.

او  افزود: با گذشت سال ها از پایان دوران دفاع مقدس هنوز مردم مشتاقانه و باشکوه در مراسم تشییع شهدا حضور می یابند که علت این حضور انتقال نسل به نسل ارزش های دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار