رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره هزینه‌هایی که علیرضا دبیر در سالن این رشته ورزشی کرده توضیحاتی را بیان کرد.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اختصاص سالن جدید شمشیربازی به تیم ملی این رشته ورزشی، بیان کرد: سالن شمشیربازی ما را فدراسیون کشتی صاحب شد و در نهایت قیدش را زدیم. با هزینه‌های سنگینی که علیرضا دبیر در این مجموعه کرد، ما مجاب شدیم تا این سالن را به کشتی هبه کنیم. دبیر کاملا با فکر این کار را کرد. من قبلا با او در کمیته ملی المپیک همکار بودم و با خلق و خوی دبیر آشنا هستم. هزینه‌های که دبیر کرد با نیت خاصی بود. این هزینه ها حتی به میلیارد هم می‌رسد. هزینه این را نشان می دهد که این سالن هرگز به ما بر نمی‌گردد.  

او ادامه داد: ما باید به فکر تشکیلات جدیدی باشیم. مهدی علی نژاد معاون وزارت ورزش قول مساعد داده است تا سالن جدیدی در اختیار ما قرار بگیرد. به تازگی یک سالن را شناسایی کرده ایم و به زودی کار را شروع می کنیم. در نظر داریم نامه نگاری‌ها برای گرفتن این سالن را انجام دهیم.  

باقرزاده درباره دریافت مجوز برگزاری مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: مجوز برگزاری لیگ را هنوز به دست نیاوره ایم. قرار است به زودی طی جلساتی شیوه نامه‌های سفت و سخت خود را ارائه دهیم تا در شرایط قرنطینه مسابقات لیگ را برگزار کنیم.  

یک ریال بدهکار نیستیم

رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد برگزاری مجمع سالیانه این فدراسیون بیان کرد: عملکرد فدراسیون شمشیربازی در سال ۹۷ و ۹۸ مورد بررسی قرار گرفت. در سال ۹۷ قرار بود مجمع سالیانه تشکیل شود که ویروس کرونا مانع این اتفاق شد و نهایتا مجمع سال‌های ۹۷ و ۹۸ را به صورت یکجا برگزار کردیم. فدراسیون شمشیربازی یک ریال بدهی به هیچ تشکیلاتی ندارد. از نظر انضباط مالی یکی از فدراسیون‌های خوب ورزشی هستیم و مهدی علی نژاد هم از عملکرد ما راضی بود.

باقرزاده بیان کرد: این موفقیت رویایی برای جامعه شمشیربازی بود که با تلاش همه اعضای این رشته ورزشی، کمک‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان محقق شد. از وزارت ورزش بابت ارج نهادن به رشته‌های مختلف تشکر می کنم. این موارد در نهایت به کسب سهمیه المپیک در رشته ما منجر شد و در جهان هم جزو ۶ کشور برتر در این رشته هستیم. ما در اسلحه فلوره و اپه هم در بخش بانوان و آقایان شانس داریم تا سهمیه المپیک را بگیریم.  

می‌توانیم در المپیک به مدال المپیک برسیم

او ادامه داد: در سال ۹۷ توانستیم سهمیه المپیک بخش سابر را بالاتر از فرانسه و روسیه که مهد شمشیربازی دنیا هستند کسب کنیم. این رشته ورزشی شانس دارد مدال آوری المپیک که تنها به ۴ رشته محدود شده است افزایش دهد. البته این اتفاق به رشته کاراته هم بستگی دارد که می‌تواند در کنار ما رشته ششمی باشد که به مدال المپیک می‌رسد.


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار