مربی تیم ملی اسلحه سابر بانوان گفت: تعویق زمان المپیک را برای بانوان ملی پوش شمشیربازی مثبت می‌بینم و امیدوارم با آمادگی بیشتری در مسابقات شرکت کنند.

خاطره محمدی مربی تیم ملی اسلحه سابر بانوان و سرپرست شمشیربازی تیم ملی بانوان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: قرار بود مسابقات انتخابی المپیک در کره جنوبی برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت ورزشکاران به تعویق افتاد و هنوز زمان مشخصی برای این مسابقات تعیین نشده است.

او افزود: با بانوان ملی پوش شمشیربازی از طریق فضای مجازی در ارتباط هستم. اعضای تیم ملی طبق برنامه تمرین‌های خود را انجام می‌دهند. تعدادی از ورزشکاران تجهیزات ورزشی تهیه کرده اند و در خانه تمرین می‌کنند و عملکرد خود را برای من می‌فرستند، البته  تمرینی که در اردو داشتند خیلی متفاوت‌تر از زمانی است که در خانه هستند و قابل مقایسه نیست.

مربی تیم ملی اسلحه سابر با اشاره به تعویق زمان المپیک گفت: خدا را شکر زمان مسابقات به تعویق افتاده و می‌توانیم به شکلی برنامه ریزی کنیم که ان شاالله اعضای تیم را به آمادگی کامل برسانیم. تعویق زمان مسابقات المپیک را برای بانوان شمشیرباز تیم ملی مثبت می‌بینم. امیدوارم با تمرینات بیشتر بتوانند در مسابقات انتخابی المپیک با آمادگی بهتری خوش بدرخشند.

او افزود: شمشیربازان تیم ملی زمانی که در اردو حضور داشتند در طول روز صبح و بعد از ظهر در تمرین بودند که ۳ ساعت صبح و ۳ ساعت بعدازظهر تمرین داشتند. اکنون نیز در خانه هستند بیشتر به تمرین‌های قدرتی و بدنسازی می‌پردازند و نمی‌توانند تمرین هوازی انجام دهند. ورزشکار‌ها سعی می‌کنند با طناب زدن در خانه مقداری آمادگی هوازی خود را بالا نگه دارند.

محمدی ادامه داد: رشته شمشیربازی به گونه‌ای است که نمی‌شود وسیله خاصی را جهت تمرین برای شمشیرباز‌ها در اختیارشان قرار دهیم. تنها با یک شمشیر و یک عروسکی که بشود بر روی آن تمرین داشته باشند اکتفا می‌کنند و محیط تمرین خود را  شبیه سازی می‌کنند تا بتوانند تمرینات خود را ادامه بدهند.

او گفت: همه بانوان شمشیرباز تیم ملی در خانه مانده اند و در سلامت کامل هستند از همه کادر درمانی و خدماتی برای مقابله با ویروس کرونا سپاسگزارم. همچنین تشکر ویژ‌های از کادر درمانی گیلان دارم که در این ایام تلاش کردند و خیلی از آن‌ها را متاسفانه از دست دادیم. امیدوارم ما ورزشکاران با افتخار آفرینی در ورزش بتوانیم قدردان زحمات این افراد دلسوز و فداکار کشورمان باشیم و دل آن‌ها را شاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار