رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از ابتلا به بیماری کرونا همه افراد بویژه کودکان و سالمندان باید در خانه بمانند گفت: در صورت ضرورت برای خارج شدن از منزل باید دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت و وسواس رعایت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برخی با تصور اینکه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور در تجمعات خطری ندارد، اقدام به برگزاری محافل دورهمی و حضور در اماکن شلوغ و تجمعی می‌نماید حال آنکه، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مختص مواردی است که حضور در خارج از منزل ضرورت دارد.

او با تاکید بر اینکه همچنان برای در امان ماندن از ابتلا به بیماری کرونا، همه افراد، بویژه کودکان و سالمندان باید در خانه بمانند افزود: در صورت ضرورت برای خارج شدن از منزل باید همه دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت و وسواس رعایت شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: حتی در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری محافل و حضور بی مورد در مجامع شلوغ و پر جمعیت و جمع دوستان و همکاران می‌تواند خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را افزایش دهد.

او با بیان اینکه، تلاش کادر بهداشتی و درمانی با همراهی مردم و مسئولین، کنترل سیر صعودی شیوع بیماری کرونا است ادامه داد: خوشبختانه طی یک هفته تا ده روز اخیر شاهد ثبات نسبی در میزان شیوع بیماری هستیم.

شیرانی گفت: با توجه به بالا بودن بار بیماری در استان، کوچکترین غفلت، افزایش موج شیوع بیماری را در پی خواهد داشت، لذا رسیدن به وضعیت ثبات و وارد شدن به سیر نزولی شیوع بیماری کرونا، مستلزم رسیدن به ثبات نسبی به مدت ۲ تا ۳ هفته است.

او، رسیدن به وضعیت ثبات را تنها با کاهش معاشرت‌های دوستانه، خانوادگی و کاری دانست و افزود: همه رفت و آمد‌های غیر ضروری باید تعطیل و در صورت ضرورت حضور در محل کسب و کار و مراجعه به ادارات ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باید به حداقل ممکن و کوتاه‌ترین زمان کاهش پیدا کند.

شیرانی با اشاره به محدودیت در تعداد واکسن آنفلوانزای توزیع شده اظهار داشت: توزیع واکسن اولویت بندی شده و در مرحله اول ۳ تا ۴ گروه، پرسنل بهداشتی و درمانی شامل: پرسنل شاغل در فوریت‌های پزشکی (۱۱۵)، اورژانس و بخش‌های کرونا و عفونی، زنان باردار در سه هفته سوم بارداری و جانبازان شیمیایی واکسن را دریافت می‌نمایند.

او ادامه داد: در مرحله دوم، سایر پرسنل بهداشتی و درمانی، جانبازان، بیماران خاص به صورت رایگان و از طریق فراخوان در مراکز بهداشتی و درمانی واکسن را دریافت می‌نمایند.

شیرانی گفت: در مراحل بعد افراد مسن و کودکان و سایر گروه‌های نیازمند تزریق واکسن با پرداخت وجه و از طریق داروخانه‌ها واکسن را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار