معاون وزیر بهداشت:

امسال ۲۰۰ خانه بهداشت عشایری در کشور افتتاح می‌شود

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان امسال ۲۰۰ خانه بهداشت عشایری در کشور به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا رئیسی در آیین افتتاح خانه بهداشت سیار عشایری در منطقه چاه‌بید شهرستان پاسارگاد از توابع استان فارس، گفت: یکی از ماندگارترین و عظیم‌ترین اقداماتی که در دولت تدبیر و امید انجام شد، مربوط به حوزه سلامت بود.

او ادامه داد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در مناطق روستایی کشور هر ماه بیش از ۱۰۰ پروژه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افتتاح، تعمیر و یا تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به جمعیت ۲۲ میلیونی روستاییان و عشایر کشور، اظهار کرد: هیچ روستایی با جمعیت یک هزار نفر در کشور وجود ندارد که خانه بهداشت نداشته باشد.

رئیسی اضافه کرد: همچنین برای بیش از یک میلیون عشایر کشور نیز برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید، کانکس‌های سیار و چادر عشایر مجهز مانند خانه‌های بهداشت استاندارد، ایجاد شده است.

او با بیان اینکه امروز خانه بهداشت عشایری منطقه چاه‌بید شهرستان پاسارگاد به نمایندگی از ۸۰ خانه بهداشت عشایری کشور به بهره‌برداری رسید، گفت: راه‌اندازی خانه بهداشت در نقاط عشایری و روستایی در کشور ما در دنیا بی نظیر است و امکان ندارد در دنیا چنین عدالتی در حوزه سلامت مشاهده کنیم که همه مردم روستا و عشایر با استانداردهای سایر مردم جامعه از خدمات سلامت بهره‌مند باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: در سفر معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فارس ۱۸ خانه بهداشت عشایری در این استان به چرخه ارائه خدمات سلامت پیوست.

مهرزاد لطفی اضافه کرد: هر کانکس با هزینه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیون تومان راه اندازی و تجهیز شده برای ارائه تمام خدمات بهداشتی اولیه به تمامی گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است تا امکان دسترسی عشایر کوچرو به خدمات بهداشتی، فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کانکس‌های اختصاص یافته به خانه بهداشت عشایری، همراه با کوچ عشایر جابه‌جا خواهد شد، گفت: افتتاح تنها ۳ خانه بهداشت عشایری در فارس، حلقه خدمات سلامت در زنجیره بهداشت و درمان عشایر استان فارس را تکمیل می‌کند.

در این آئین ۱۸ خانه بهداشت عشایری در فارس با اعتباری معادل ۴۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار