همزمان با هشتمین پویش «ره_سلامت» و با حضور رئیس جمهور به شیوه وب کنفرانس و با شرکت معاون وزیر بهداشت، ۱۸ خانه بهداشت عشایری در استان فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در آستانه روز ملی روستا و عشایر و همزمان با هشتمین پویش «ره_سلامت»، ۳۱۳ پروژه بهداشتی درمانی ویژه مناطق روستایی و عشایرنشین در کشور به بهره برداری رسید که از این تعداد ۱۸ پروژه، شامل ۱۸ خانه بهداشت عشایری مربوط به استان فارس بود.

رئیس جمهور در ارتباط وب کنفرانس با این آئین ضمن تقدیر از کادر بهداشت و درمان کشور که به ویژه در ماه‌های اخیر با تلاش و مجاهدت برای سلامت مردم کوشیده اند، گفت: با تلاش تمامی اعضای مجموعه سلامت و شرکت‌های دانش بنیان، تمامی خدمات انجام گرفته در بحران کروناویروس با خودکفایی انجام گرفت.

حسن روحانی تاکید کرد: بسیار مهم است که تا پایان دولت، در همه مناطق روستایی و عشایر نشین شاهد بهره برداری از خانه‌های بهداشت باشیم.

او با بیان اینکه اعتبارات مربوط به جامعه عشایر و روستایی به میزان ۶ برابر افزایش یافته است تا بتوانیم سلامت جوامع روستایی و عشایر را تضمین کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به خدمت انجام شده، نسبت به تداوم این خدمات در آینده ابراز امیدواری کرد.

توسعه خدمات سلامت ۱۴۷ هزار خانوار عشایری فارس

استاندار فارس نیز ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی روستا و عشایر، گفت: افتخار داریم که عشایر فارس به عنوان پشتیبان نظام جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها حضور دارند و بدون هیچ ادعایی برای حفظ نظام تلاش می‌کنند.

بهره‌برداری از ۱۸ خانه بهداشت عشایری در فارس

عنایت الله رحیمی با بیان اینکه امروز در این آئین، ۱۸ خانه بهداشت عشایری با دستور رئیس جمهور و با حضور معاون بهداشت وزیر بهداشت برای خدمت به جامعه عشایری به بهره برداری رسید، افزود: در استان فارس ۱۴۷ هزار خانوار عشایری حضور دارند که با تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت، در تلاش هستیم تا خدمات بهداشتی به این جامعه افزایش یابد.

او دیگر پروژه‌های به بهره برداری رسیده امروز را مربوط به حوزه اشتغال روستاییان و عشایر استان برشمرد و ادامه داد: افزایش ۶ برابری اعتبارات تخصیص یافته به جامعه عشایر نشان دهنده توجه دولت تدبیر و امید به آنان است.

در این آئین ۱۸ خانه بهداشت عشایری در فارس با اعتباری معادل ۴۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.