تا این لحظه باشگاه تراکتور در نقل و انتقالات تابستانی هیچ خرید بزرگی نداشته است، اما چند بازیکن مشهور از این تیم تبریزی جدا شده اند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، باشگاه تراکتور پس از واگذاری به بخش خصوصی، همیشه در نقل و انتقالات حضور پُر رنگی داشته است. محمدرضا زنوزی، مالک این باشگاه در ۲ فصل اخیر ستاره‌هایی را به خدمت گرفته که پرداخت دستمزد آن‌ها از توان خیلی از باشگاه‌های لیگ برتری خارج است. این موضوع باعث شده تا هواداران تراکتور در نقل و انتقالات پیش فصل لیگ بیستم نیز انتظار جذب ستاره‌های سرشناس و گرانقیمت را از این باشگاه داشته باشند. این حالی است که در نقل و انتقالات پیش فصل لیگ بیستم هنوز از باشگاه تراکتور حضور قدرتمندی نداشته و حتی برخی از ستاره های این تیم هم از جمع سرخ های تبریز جدا شده اند.

جای‌های خالی هر روز بیشتر از دیروز

باشگاه تراکتور در طول هفته‌های اخیر چند بازیکن سرشناس خود را از دست داده است. رشید مظاهری اولین بازیکنی بود که از تراکتور جدا شد و به استقلال پیوست. گرچه هنوز بر سر انتقال این بازیکن به استقلال دعوای حقوقی بین ۲ باشگاه برقرار است، اما به نظر نمی‌رسد که فصل آینده مظاهری را در تراکتور ببینیم. رضا اسدی، ستاره فصل گذشته تراکتور دیگر بازیکنی بود که زمزمه‌های جدایی اش به گوش می‌رسید و در نهایت نیز لژیونر شد. ایمان سلیمی نیز جدیدترین جدا شده تراکتوری ها است. او که از مدیریت این باشگاه به شدت ناراحت بود در گفت و گویی تفصیلی شرایط را برای ماندنش در تراکتور مساعد ندانسته و توپ را به زمین مدیریت این تیم تبریزی انداخت. ساسان انصاری نیز در آستانه جدایی از تراکتور قرار دارد و خبر‌های ضد و نقیضی در مورد جدایی سعید مهری نیز به گوش می‌رسد. به این ترتیب روز به روز تعداد جا‌های خالی در ترکیب تراکتور بیشتر می‌شود و هنوز خبری از پر شدن آن‌ها با نفرات مناسب نیست.

سیاست مرموز باشگاه تراکتور در نقل و انتقالات

ترک عادت باعث نگرانی شده است

شاید اگر به چند فصل پیش بر می‌گشتیم، چنین شرایطی چندان نگران کننده نبود. عملکرد ۲ فصل اخیر تراکتور در نقل و انتقالا ت، اما به گونه‌ای بوده که شرایط فعلی باعث ایجاد نگرانی بین هواداران شده است. هواداران تراکتور که عادت کرده بودند در فصل نقل و انتقالات هر روز خبر جدیدی در مورد جذب بازیکنان سرشناس را بشنوند در این مدت از بالا و پایین کردن صفحات ورزشی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری خسته شده اند. البته باید به این موضوع برخی اقدامات عجیب باشگاه تراکتور را هم اضافه کنیم. اقداماتی که به خودی خود باعث شده اند تا هواداران بیش از پیش نگران شوند. از زمان سنج پرحاشیه‌ای که در نهایت به یک خبر معمولی ختم شد تا تکذیب‌های متوالی مدیران سابق که به غیر از تکذیب، حرف دیگری برای گفتن نداشتند. این گونه شد که هواداران تراکتور در شرایط فعلی تنها چشم امیدشان به مالک باشگاه است و بس! چرا که به آن‌ها اثبات شده که اگر قرار باشد کاری در تراکتور صورت بگیرد، به دست زنوزی خواهد بود.

هواداران در انتظار شگفتانه های زنوزی

همان گونه که اشاره شد، اتفاقاتی که در این ۲ فصل شاهد آن بودیم، باعث شده تا هواداران تراکتور امیدی به مدیران این باشگاه نداشته باشند. آن‌ها تنها چشم امیدشان به محمدرضا زنوزی است. مالکی که در طول ۲ فصل گذشته با تصمیمات خود بار‌ها دل آن‌ها را شاد کرده است. هواداران تراکتور منتظر هستند تا ببینند در نهایت مالک باشگاه محبوب خود برای این فصل چه شگفتانه هایی را برای آن رو خواهد کرد. آن‌ها به هیچ عنوان ناامید نشده اند چرا که به تصمیمات لحظه‌ای عادت دارند همان گونه که در اولین فصل از مالکیت زنوزی، یک شبه، این تیم صاحب ۲ کاپیتان تیم ملی شد که جذب آن‌ها برای تیم‌های ایرانی تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسید.

تغییر سیاست یا تاخیر در اجرای سیاست!

با توجه به شرایط کنونی، باشگاه تراکتور از سایر رقبا عقب افتاده است. این باشگاه با کسب عنوان قهرمانی جام حذفی، یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و همین موضوع کار سرخ پوشان تبریزی  را برای فصل آینده دشوارتر می‌کند. آن‌ها باید تیمی قوی تر از فصل‌های قبل را روانه مسابقات کنند، چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی. ابهام بزرگی که در خصوص نقل و انتقالات تراکتور وجود دارد را می‌توانیم به ۲ صورت تفسیر کنیم. این احتمال وجود دارد که باشگاه تراکتور در سیاست‌های نقل و انتقالاتی خود تغییرات اساسی به وجود آورده است و قصد ندارد مانند ۲ فصل گذشته هزینه‌های سرسام آوری را در این بخش انجام دهد. احتمال دوم هم این است که سیاست قبلی پرجا است، اما در اجرای آن تاخیر به وجود آمده است. در هر ۲ صورت تراکتور هنوز برای بستن تیمی که هواداران آن انتظار دارند، کار زیادی دار.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۰۹:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
هواداران پرسپولیس با بردن جام خوشحال میشن و توی تراکتور با خرید بازیکن
امیدوارم هردو موفق باشند
Iran (Islamic Republic of)
تراکتوری
۱۰:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
البته به لطف بابا مسعود و وزیر ، دولت وغیره فکر کنم تراکتور تنها تیمی تو جهان باشه که 5 بار پشت سرهم پیروزی رو شکست داده پس شما اظهار نظر نکن آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بله احتمالا تراکتور هم قصد داره بازیکنای تیم پیروزی رو بگیره
آخرین اخبار