۶۵ مرکز مراقبت پرستاری در تمام نقاط شهر مشهد آماده خدمت رسانی به بیماران بدحال و یا بیماران کرونایی بستری در منزل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیررضا صالح مقدم مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل براساس قوانین وزارتی جزو مراکز خصوصی به شمار می‌روند و از طریق دانشگاه علوم پزشکی به کارشناس پرستاری این مراکز مجوز کار داده می‌شود تا براساس شرح وظایف و تعرفه ابلاغی، مراقبت از بیماران را انجام دهد.

او افزود: این مراکز مراقبت پرستاری برای بیماران کرونایی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند تا به خصوص در شرایط عود بیماری به مراکز درمانی عمومی مراجعه نکنند.

بیشتر بخوانید

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این کارشناسان پرستاری خدماتی همچون تزریقات، سرم تراپی، پانسمان و ارائه آموزش‌های مراقبت از خود در منزل به مردم ارائه می‌دهند.

صالح مقدم با اشاره به اینکه در هر مرکز حدود ۵ پرستار به کارگیری می‌شوند که کمک شایانی به اشتغال زایی کادر پرستاری می‌کند، بیان کرد: مدیریت پرستاری در تماس با بیمارانی که خدمات پرستاری دریافت کرده اند، میزان رضایت بیمار و تعرفه‌های دریافتی را بررسی می‌کند و این مراکز هم به لحاظ کیفیت ارائه خدمت توسط کارشناسان حوزه مدیریت پرستاری دانشگاه مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: در شرایط کرونایی تقاضای تاسیس مراکز خدمات پرستاری نسبت به گذشته افزایش یافته است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.