رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به رصد و برخورد دستگاه قضایی با فعالیت‌های مافیای اقتصادی، گفت: اجازه نخواهیم داد که عده‌ای به مانند اشرار مشکلاتی را برای سرمایه گذاران و مدیران این واحد‌ها ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه بازدید از دو واحد صنعتی بزرگ استان در نشست تخصصی بررسی راهکار‌های قضایی برای حل مشکلات موجود در مسیر تولید و صنعت استان کرمان گفت: در شرایط جنگ اقتصادی همه تلاشگران عرضه تولید و صنعت، سربازان خط مقدم اقتصاد به شمار می‌روند و تمامی اجزای حاکمیت در ابعاد قضایی، اجرایی و مقننه باید در مسیر حمایت از آن‌ها گام بردارند.

او تصریح کرد: طرح مسائلی مبنی بر وجود مافیای اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله تامین قطعات برای واحد‌های بزرگ اقتصادی برای سیستم قضایی و نظارتی مایه تاسف است و نهاد‌های مربوطه نسبت به انجام بررسی‌های لازم در این زمینه با جدیت بیشتری کار خواهند کرد.

موحد با بیان اینکه باید با مجاری فساد و مفسده‌ها به صورت جدی مقابله و بدون اغماض برخورد شود، افزود: دادستان کرمان به عنوان مدعی العموم باید در صورت مشاهده هرگونه فساد و تخلف در حوزه اقتصادی، پرونده مربوطه را تشکیل داده و با سرعت و قاطعیت آن را پیگیری کند.

او تاکید کرد:دستگاه قضایی استان کرمان بر مبنای نشست‌های مشترک با مدیران واحد‌های صنعتی و معدنی، مصوبات و راهکار‌های لازم برای مقابله با مافیای احتمالی و فساد‌های اقتصادی را تدوین کرده است و اجرای آن‌ها را با ابزار‌های قانونی و قضایی تا رسیدن به نقطه مطلوب پیگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: دستگاه قضایی استان بدون یکجانبه گرایی و براساس رفتار منطقی و همفکری با مدیران واحد‌های صنعتی و تولیدی بهترین راهکار‌های حمایتی از صنعت و تولید را تدوین و اجرایی می‌کند.

موحد در ادامه با اشاره به بازدید‌های انجام شده از واحد‌های تولیدی و صنعتی ، گفت:هدف از بازدید‌های انجام شده از واحد‌های تولیدی، شناسایی مشکلات آن‌ها و بررسی راهکار‌های قانونی قضایی برای حل مشکلات آن‌ها است.

او تصریح کرد: واحد‌های صنعتی  بر مبنای مجاهدت و تلاش شبانه روزی عوامل خود توانسته اند صرفه جویی‌های ارزی زیادی را محقق سازند و در شرایط جنگ اقتصادی کنونی باید از این سربازان جبهه اقتصاد حمایت کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه حمایت‌های قضایی از تولید و صنعت در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و بر مبنای تاکیدات و دستورالعمل‌های قوه قضاییه انجام می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۲۰۱ پرونده حمایت قضایی از تولید و اشتغال در ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی بررسی و مشکلات واحد‌های بزرگی از جمله روغن نباتی گلنار، جهان فولاد و آماتیس شهربابک حل شده است.

موحد اظهارداشت: جلسات ستاد استانی حمایت از اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی به صورت مستمر و هر ۱۵ روز یک جلسه برگزار می‌شود و غالب تصمیمات این ستاد به نفع مدیران واحد‌های تولیدی و صنعتی صادر شده است.

موحد عنوان کرد: برمبنای حمایت‌های قضایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی بخش زیادی از اشتغال استان کرمان در این واحد‌ها حفظ شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: استان کرمان در کنار قطب معدنی در حال تبدیل شدن به یک قطب صنعتی است و پارسال طرح خرید لوازم و قطعات مورد نیاز واحد‌های بزرگ از واحد‌های کوچک استان تدوین شده است.

مهدی حسینی نژاد افزود: اجرای طرح خرید لوازم و قطعات مورد نیاز واحد‌های بزرگ از واحد‌های کوچک استان نیاز به ابزار‌های حاکمیتی دارد و با پیگیری قضایی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار