یک هزار و ۷۰۹ شرکت متقاضی دریافت خدمات توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از سال ۹۳ بود که فضایی برای توسعه صادرات و تبادلات فناورانه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایجاد شد. دریچه ای برای تسهیل فرآیند صادرات کالا‌ها، آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات. در این فضای ایجاد شده اجزای زیست‌بوم فناوری و نوآوری با استفاده از این خدمات، بازار صادرات محصولاتشان را توسعه می‌دهند.

این کار در کنار شناسایی و ارزیابی شرکت‌های خدماتی فعال، به افزایش کیفیت خدمات، دستاورد‌ها و محصولات دانش‌بنیان تولیدی در کشور هم کمک می‌کند. محصولاتی که ظرفیت اخذ استاندارد‌های بین‌المللی و صادرات را داشته باشند در این طرح حمایت دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


بر همین اساس هم تاکنون ۵ هزار و ۳۷۳ خدمت صادراتی به دانش‌بنیان‌ها ارائه شده است و یک هزار و ۷۰۹ شرکت متقاضی دریافت این خدمات هستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف خلق ثروت و ایجاد ارزش افزوده برای جامعه از طریق صادرات محصولات با فناوری بالا، از ایجاد این فضا حمایت کرده و این کار در چند سال گذشته به شتاب‌گیری روند صادرات منجر شده است.

خدمات حمایتی کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و واسطه‌های صادراتی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
ای کاش ایران عضو سازمان تجارت آزاد جهانی بود،تا صادرات و واردات به آسانی صورت می گرفت.