مدیرکل هواشناسی گلستان از ارتقای سامانه هواگوی استان به ۶۰ خط خبر داد.

نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: سامانه هواگو ۱۳۴ یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین سامانه‌های مورد استفاده برای دریافت اطلاعات هواشناسی در میان مردم است.

او افزود: این سیستم هشدار و پیش بینی دقیق آب و هوایی برای تسریع دسترسی افراد به داده‌های هواشناسی و برای برنامه ریزی امور زندگی ومسافرت‌ها و همچنین پیش بینی موقعیت‌های خطرناک و استراتژیک برای مدیران و صاحبان مشاغل کاربرد دارد.

داداشی ادامه داد: گلستانی‌ها با شماره گیری ۱۳۴ از طریق تلفن‌های ثابت و تلفن‌های همراه می‌توانند از خدمات ارائه شده از این سامانه بهره ببرند.

مدیر کل هواشناسی گلستان در رابطه با ضرورت وجود سامانه ۱۳۴ گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی ایجاد شده شاهد بحران‌ها و مخاطرات آب و هوایی در فصول مختلف سال در شهر‌ها و روستا‌های کشور هستیم.

داداشی افزود: اتفاقاتی نظیر سیل و آبگرفتگی، توفان‌های شن، توفان‌های دریایی، افزایش شدید دما، وجود ریزگرد‌ها و افزایش گردو غبار، بارش برف و کولاک شدید ودر پی آن مسدود شدن راه‌ها و جاده‌های ارتباطی و... موجب شد نیاز به سیستم بهینه‌ای برای اعلام وضعیت آب و هوایی و پیش بینی تغییرات جوی احساس شود و در نتیجه طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های انجام شده و با توجه به نیاز استان به تعداد خطوط بیشتر در سامانه هواگوی ۱۳۴ و همچنین برای افزایش ظرفیت تماس ورودی به سامانه، ظرفیت خطوط از ۵ خط ورودی به ۶۰ خط ورودی افزایش یافت.

داداشی گفت: در حال حاضر رکورد روزانه هزار و ۵۰۰ تماس در این سامانه ثبت شده و برای گسترش آن این ظرفیت تا سقف ۱۲۰ خط ورودی تماس همزمان دردست اقدام است.

او افزود: هموطنان سایر استان‌های کشور میتوانند از طریق تماس با شماره تلفن ۰۱۷۳۲۴۴۳۲۱۲ به صورت شبانه روزی از آخرین اطلاعات جوی، پیش بینی و هشدار‌های آب و هوایی این استان آگاه شوند.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.