متصدی گروه پویش ندای ظهور گفت: حوریه و ایمان، عروسک هایی که از سوی کودکان عراقی، پیام آور اربعین برای کودکان ایرانی می‌شوند.

 هاجر استکی متصدی گروه پویش ندای ظهور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: پویش ندای ظهور در اقدام اول دستبند‌های حب الحسین را به کشورهای اروپایی ارسال کرد و اکنون حرکت دوم  اربعینی خود را با پویشی برای کودکان آغاز کرد.

او با تاکید بر اینکه اربعین زمینه ساز ظهور است ادامه داد:   باید دامنه این واقعه عظیم در عالم جاری شود تا کل الارض کربلا و اربعین فقط و فقط در عراق خلاصه نشود.

متصدی گروه پویش ندای ظهور ادامه داد: در چنین شرایطی که برخی از ما دلسوزان اربعینی در مواجهه با یک بیماری، دلسرد و نا امید شدیم و برای احیای اربعین پا پس کشیدیم، چگونه انتظار داریم نسل آینده علم اربعین را بالا نگه دارند؟

خانم استکی گفت: کودکان عراقی در ایام اربعین با کمترین هزینه موکب‌های کوچک و ساده‌ای ایجاد میکنند و با تمام وجود به زوار امام حسین علیه السلام خدمت میکنند؛ و اینک حوریه و ایمان دو خادم کوچک عراقی در قالب یک عروسک ، حامل خبر مهمی برای کودکان ایرانی هستند تا آن‌ها هم مانند کودکان عراقی بصورت خودجوش تا آخر عمر خادم این تبار محترم باشند.

استکی با تاکید بر اینکه   هدف اصلی در کنار این خدمت رسانی این است که کودکان از مردم بخواهند تا برای ظهور منجی دعا کنند ادامه داد: در این داستان کوتاه سعی شده ذهنیت کودکان را نسبت به ظهور و دنیای پس از ظهور از سمت تفکرات بنی اسراییلی به سمت واقعیت ظهور برده شود. تفکراتی که باعث تربیت نسلی آماده خواه و بی تفاوت میشود. ما باید بدانیم دنیای ظهور و پس از ظهور با تلاش ما مردم در کنار امام بدست می‌آید نه تماما معجزه وار و رویایی.

او تصریح کرد: اگر قرار است بعد از ظهور حال بیماران خوب شود بواسطه دانشی است که امام زمان(عج) به مردم یاد میدهند و بواسطه انجام دستورات الهی است. ما هم به معجزات اعتقاد داریم، اما نباید تاثیر عمل به دستورات الهی را کم رنگ کنیم و فقط معجزات را بیان کنیم.

او در پایان گفت: متاسفم که شاهد این مکالمات در بین برخی از کودکان می‌باشیم که امام با جادو همه دنیا را آباد میکند؛ و این حاصل منجی ستیزی در فیلم‌های هالیوودی و بیان نکردن حقایق برای آنهاست.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
از نظرمن اصفهان برای زندگی مناسب نیست