سازمان آرامستان‌های قم برای شرایط بحرانی در آمادگی کامل است و ظرفیت مناسبی در زمینه پذیرش و دفن اموات وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی‌اکبر رحیمی،مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به فوت‌های ناشی از کرونا در قم اظهار کرد: سازمان آرامستان‌های قم برای شرایط بحرانی در آمادگی کامل قرار دارد و نیاز‌های سخت‌افزاری، نیاز‌های تجهیزات حفاظتی و  نیروی انسانی تامین ‌شده است.

او افزود:آرامستان بهشت معصومه(س) برای شرایط بحرانی کرونا در آمادگی کامل است و ظرفیت‌سازی مناسبی در زمینه پذیرش و دفن اموات انجام‌شده است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ساماندهی دستفروشان گفت: با دستگاه‌های استانی جهت رعایت موارد بهداشتی در محل استقرار دستفروشان محلی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: در این زمینه تعدادی از دستفروشان ساماندهی شده و تعدادی در روز بازار‌ها جمع‌آوری‌شده‌اند، البته پیشنهاد شده دستفروشان نیازمند با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به سمت عرضه ماسک بهداشتی هدایت و ساماندهی شوند.

رحیمی با اشاره به الکترونیکی نمودن خدمات، گفت: به دلیل مقابله با شیوع بیماری کرونا باید خدمات قابل‌ارائه به شهروندان، الکترونیکی و فعالیت‌هایی که در فضای دیجیتال انجام می‌شود توسعه یابد.

او اضافه کرد: در این راستا باید خدمات قابل‌ارائه به شهروندان در معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌ها به‌صورت الکترونیکی شود و وظیفه الکترونیکی کردن خدمات را سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات برعهده‌گرفته است که در این زمینه اقدامات خوب و مثمرثمری انجام‌شده است.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم  عنوان کرد: وضعیت سلامت رانندگان اتوبوس، تاکسی درون‌شهری و اتوبوس‌های برون‌شهری از سوی ناظران سازمان‌های مربوطه بر اساس دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغ‌شده سلامت کارکنان کنترل و ارزیابی می‌شود.

او با اشاره به سلامت پاکبان‌ها و باغبان‌ها، تأکید کرد:تمام شرکت‌های خدماتی و فضای سبز موظف به ارزیابی وضعیت سلامت پاکبان‌ها و باغبان‌ها قبل از شروع فعالیت‌های روزانه هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.