مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تمدید مهلت اعطای تسهیلات به اهالی فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به اهالی فرهنگ و هنر استان که کسب و کارشان از شیوع کرونا آسیب دیده و در سامانه کارا ثبت نام کرده اند، پرداخت شده است.

او با بیان اینکه سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir همچنان فعال است و متقاضیان دریافت تسهیلات می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند،  افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر، تسهیلات حمایتی ارائه می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این تسهیلات ۱۲ درصدی در ۳ سقف پرداخت می شود، گفت: کار فرمایان با کد گارگاه، به ازای هر کارمند یا کارگر شاغل در بنگاه ۱۶۰ میلیارد، کارفرمایان خویش فرما ۸۰ میلیارد ریال و مشاغل آزاد بدون بیمه ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند.

فاضلی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام در این سامانه تاکنون چند نوبت تمدید شده است، تصریح کرد: در روز‌های گذشته دستورات لازم برای تمدید مهلت اعطای تسهیلات تا پایان مهر از سوی مدیران اداره کل اعتبارات بانک مرکزی به مدیران عامل بانک‌های کشور ابلاغ شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.