صاحبان مشاغل بدون کد بیمه تا پایان تیرماه مهلت دارند برای دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود حلاج پور ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: واحد‌های صنفی و صنعتی و صاحبان مشاغل بدون کد بیمه تا پایان تیرماه مهلت دارند برای دریافت تسهیلات کرونا نام نویسی کنند.

او افزود: با توجه به مصوبه کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا شاغلان وصاحبان واحد‌های صنفی و صنعتی کارگاه‌های بدون کد بیمه و کارگاهی که پیش از این امکان نام نویسی دریافت تسهیلات کرونا را نداشتند می‌توانند در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کرونا نام نویسی کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به آخرین مهلت نام نویسی دریافت تسهیلات تا پایان تیرافزود: هنرمندان کارگاه‌های صنایع دستی، کارکنان تاسیسات گردشگری هم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مسعود حلاج پور  ، میزان تسهیلات به ازای هر نفر ۱۲ میلیون تومان برای واحد‌های متضرر که به دستور دولت تعطیل نشدند اعلام کرد و گفت: سود این تسهیلات ۱۲ درصد و با بازپرداخت یک ساله و به عنوان سرمایه در گردش می‌باشد.

او همچنین افزود: میزان تسهیلات برای واحد‌های صنعتی و صنفی که به دستور دولت تعطیل شدند به ازای هر نفر ۱۶ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت یک ساله است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان درباره نحوه پرداخت این تسهیلات گفت: واحد‌هایی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که اقدام به تعدیل نیرو نکرده و نیرو‌های آن‌ها نیز از بیمه بیکاری در این مدت استفاده نکرده باشند.

مسعود حلاج پور از مشمولان دریافت تسهیلات کرونا خواست هرچه سریع‌تر به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و برای دریافت تسهیلات نام نویسی کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.