آیت الله طباطبایی گفت: باید به درگاه امام حسین (ع) شکوه کنیم که ما چه کار کرده ایم و چه گناهی مرتکب شده‌ایم که توفیق زیارت ایشان از ما گرفته شده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده ولی فقیه در سوریه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خود که در مصلی حرم حضرت زینب (س) برگزار شد با اشاره به زیارت اربعین امام حسین (ع)، ویژگی‌های این زیارت را تبیین کرد.

وی اظهار کرد: در روایات ما رفتن به زیارت اربعین امام حسین (ع) به عنوان یکی از ویژگی‌های مومنین عنوان شده است. لذا این زیارت بسیار مهم است، هرچند امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، از این زیارت محروم هستیم، ولی امیدواریم اسم ما را جزء زوار اربعین سید الشهداء بنویسند.

آیت الله طباطبایی با اشاره به بیان رهبر انقلاب که فرمودند به امام حسین (ع) شکوه کنید، تاکید کرد: شکوه به امام حسین (ع) به معنای اظهار ناراحتی به امام نیست که چرا راه کربلا بسته شده است، بلکه معنای شکوه این است که ما چه کار کرده‌ایم و چه گناهی مرتکب شده‌ایم که توفیق زیارت از ما گرفته شده است.

وی ادامه داد: سید الشهداء (ع) مظهر رحمت واسعه الهی است و جز خیر از او چیز دیگری صادر نخواهد شد. پس اشکال به ما وارد است که باید توبه کنیم که انشاء الله راه کربلا به روی ما باز شود.

نماینده رهبر انقلاب در سوریه در پایان سخنان خود به به ذکر مصیبت خاندان اهل بیت (ع) پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
عباس
۲۳:۳۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
والله کرونا ی ویروس جهانیه که کل دنیا درگیر این ویروس شده ربطی به ملت و کشور ایران و عراق نداره

در ضمن عراقی ها مانند سال های قبل با وجود کرونا پیاده روی اربعین رو دارن
آخرین اخبار