امام جمعه دیر گفت: ربط دادن همه مشکلات مملکت به جنگ اقتصادی و دشمن صحیح نیست و تمام مشکلات را به گردن دولت انداختن نیز بی‌انصافی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور است، اما امسال به علت شیوع کرونا برگزار نمی‌شود، بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب همه باید تابع برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم و همه بدانند عشق و دلدادگی رهبرمان به سید و سالار شهیدان کمتر از ما نیست و به یقین بیش از همه ما به آثار و برکات پیاده روی اربعین واقف هستند.

او ادامه داد: امسال با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، مراسم قرائت زیارت اربعین در کنار مزار شهدای گمنام دیر در فضای باز و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه افراد در برگزاری مراسم دهه آخر ماه صفر همچون ماه محرم موارد بهداشتی را رعایت کنند، افزود: دستگاه‌های متولی در ایام اربعین بر مراسم نظارت و در زمینه رعایت ضوابط بهداشتی بیشتر سختگیری کنند.


بیشتر بخوانید


حسینی با اشاره به خستگی کارکنان درمان، بیان کرد: مردم با رعایت اصول بهداشتی کمک حال پزشکان و پرستاران باشند و افرادی که به مصیبتی دچار می‌شوند از برگزاری مراسم تشییع پرهیز کنند.

او همچنین گفت: در اینکه ما دچار جنگ اقتصادی هستیم بحثی نیست، اما ربط دادن همه مسائل و مشکلات مملکت به جنگ اقتصادی و دشمن صحیح نیست و از آن طرف هم تمام مشکلات را به گردن دولت انداختن نیز بی انصافی است.

امام جمعه دیر عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از ابتدا راهکار برون رفت از مشکلات را بیان کردند که مدیریت جهادی، توجه به اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد، جلوگیری از خام فروشی، توجه به نیرو‌های جوان و ظرفیت‌های داخلی و ... از جمله این موارد است.

حسینی با اعلام اینکه معرفی نشدن وزیر صمت به مدت چهار ماه چه ربطی به آمریکا دارد، افزود: شما در فروردین شاهد بودید جوجه‌های یک روزه را با بولدوزر و لودر زیر خاک کردند و یا اگر کسی بخواهد سرمایه گذاری و تولید کند برای گرفتن مجوز باید یک یا دو سال بین ادارات رفت و آمد کند، اینها را نمی‌توان به گردن آمریکا انداخت.

او تاکید کرد: جنگ اقتصادی و تحریم دشمن واقعیت است، اما خودمان هم تدبیر و مدیریت جهادی داشته باشیم تا مشکلات حل شود.

خطیب جمعه دیر مناظره اول نامزدهای انتخابات آمریکا را مایه رسوایی آن‌ها دانست و عنوان کرد: وضع آمریکا از اول روشن بوده است، ولی ما باید عبرت بگیریم.اگر آن‌ها را مذمت می‌کنیم که چرا در برنامه زنده این حرف‌ها را زدند، در کشور ما چرا در انتخابات باید شاهد چنین برنامه‌هایی باشیم؟

حسینی با بیان اینکه باید مواظب چنین حرکاتی در کشور خودمان باشیم، افزود: آن‌ها ادعای اسلامیت و انقلابی بودن ندارند، ولی ما که ادعای شیعه گری و انقلابی بودن داریم این کار‌ها را نکنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.