کاظمی کارشناس مسئول طرح و برنامه شهرستان کوار گفت: در سال جهش تولید تعداد ۷۵ فقره پرونده بدهکاران بانک‌های عامل به کار گروه رفع موانع تولید استان فارس ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کاظمی کارشناس مسئول طرح و برنامه شهرستان کوار اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سال جهش تولید و حمایت از کارگاه‌های تولیدی، ۷۵ نفر از بدهکاران بانکی در زیر مجموعه‌های امور دام، باغبانی و گلخانه، آب و خاک و صنایع جهت اعمال قانون ۷.۵ درصد به کار گروه رفع موانع تولید استان ارسال شد تا در خصوص فعال سازی واحد‌های راکد و نیمه فعال تصمیمات و اقدامات لازم انجام گیرد.

او ادامه داد: نحوه اعمال قانون ۷.۵ درصد به این صورت است که افرادی که دارای معوقات بانکی هستند پس از ارسال به کار گروه رفع موانع و مصوب شدن طرح ها، به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

کارشناس مسئول طرح و برنامه شهرستان کوار اضافه کرد: برابر دستورالعمل بانک در خصوص این قانون افرادی که بدهی آن‌ها مربوط به تسهیلات سرمایه در گردش است ۷.۵ درصد کل بدهی را باید پرداخت کنند و مابقی بدهی با بهره ۱۸ درصد یک ساله تمدید می‌شود.

او افزود: در مورد بدهکارانی که دارای معوقات بانکی از نوع سرمایه ثابت هستند ۷.۵ درصد کل بدهی را پرداخت، ۶ ماه تنفس و مابقی بدهی بسته به نوع طرح بین ۳ تا ۵ سال با بهره ۱۸ درصد تقسیط می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.