اولین جلسه دادرسی الکترونیک در دادگستری کل استان کرمانشاه افتتاح و به پرونده مربوطه رسیدگی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از راهکار‌های مناسب جهت سرعت بخشیدن به فرآیند دادرسی، دادرسی الکترونیک است گفت : این موضوع از مصادیق سند تحول ریاست قوه قضائیه است که امروز توانستیم با پبگیری‌های خوبی که صورت گرفت شاهد افتتاح آن در کرمانشاه باشیم.

او گفت : دادرسی الکترونیک در شرایط کنونی می‌تواند اجرای عدالت را در کمترین زمان ممکن میسر سازد و از جهت دیگر قادر است به رفع اطاله دارسی، تسریع در امور جاری محاکم و نیز افزایش دقت و جلوگیری از طرح دعاوی تکراری و پیشگیری از وقوع جرم کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: بحمدالله این کار از اقدامات مهم و بزرگی است که در شرایط کنونی بیماری کرونا انجام شد از یک سو به حفظ سلامت قضات و کارکنان و از سوی دیگر سلامت زندانیان که از مسائل مهم برای ما محسوب می‌شود، کمک می‌کند.

او افزود: در دادرسی‌ها اصل را باید بر همین دادرسی الکترونیک قرار داد چرا که محدودیت‌های زمانی و مکانی تا حدود زیادی بر طرف و برداشته می‌شود و می‌تواند به کاهش هزینه‌های قضایی، افزایش سرعت انجام کارها، انسجام در مجموعه اطلاعات سیستم قضایی و افزایش امنیت قضایی و اداری کمک کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.