طباطبائیان گفت: برداشت محصول پسته در این شهرستان مکانیزه نیست و کاملا به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: اجرای برداشت مکانیزه با توجه به نوع درختان موجود در کشور و منطقه دامغان به صورت سنتی انجام می‌شود.

او افزود: برداشت مکانیزه بیشتر برای درختان پایه بلند اجرا می‌شود، اما ارقام پسته کشت شده در کشور ما بیشتر از نوع پایه کوتاه است.

طباطبائیان اضافه کرد: در کنار برداشت دستی پسته، در این شهرستان تعداد ۲۰ کشاورز بزرگ از "شِیکِر لرزاننده" استفاده می‌کنند که استفاده از دستگاه لرزاننده موجب ریزش پسته می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تصریح کرد: در روش سنتی برداشت، کارگران پسته را به صورت خوشه‌ای یا دست‌چین برداشت می‌کنند.

او ادامه داد: در حالی که طی سال گذشته ۱۳ هزار نفر کارگر وظیفه برداشت پسته در دامغان را بر عهده داشتند، با توجه به کاهش محصول پسته امسال، این تعداد به حدود هشت هزار نفر کارگر رسیده است که از این تعداد هفت هزار نفر غیربومی و یک هزار نفر بومی هستند.

طباطبائیان گفت: پیش‌بینی ما از برداشت پسته امسال ۲۵ هزار تن بود که باتوجه به روند برداشت و آمارها، انتظار می‌رود این آمار به ۳۵ هزار تن برسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار