نقش ورزش در تحقق اهداف نظام

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری قوت جسم و روح را جزو مطالبات و خواسته‌های اولیاء دین دانست و گفت: ورزش با ایجاد این دو مقصود می‌تواند در پیشبرد اهداف نظام موثر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام امان الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و هیئت همراه با وی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس انجام شد، ضمن خیرمقدم به حضار در جلسه، ایام مقدس دفاع ملت ایران را به متولیان امر ورزش، پیشکسوتان و بزرگان این کار بسیار ارزشمند، تبریک گفت.

او ابراز امیدواری کرد: خداوند متعال ما را ادامه دهنده راه مدافعان دفاع مقدس قرار دهد و ما بتوانیم در آن مسیر عمر و وقتمان را صرف کنیم.

حجت الاسلام علیمرادی با اعلام اینکه ورزش در فرهنگ دینی با قوت، استواری و صلابت عجین شده است، افزود: در فرهنگ عملیاتی ـ دینی ما، قوت جسم و روح یک ارزش است و جزو مطالبات و خواسته‌های اولیاء دین است.

او به فراز‌هایی از دعای کمیل اشاره و تصریح کرد: در بخش‌هایی از این دعای روحبخش، قوت جوارح خواسته شده است، یعنی تأکید بر پیکر و جسم ظاهری قدرتمند و در کنار این قوت جسمی، شدت، صلابت و استواری روح است، بنابراین ورزش در ادبیات دینی ما یک کار متعالی و قدسی به شمار می‌رود، چرا که هدف، هدف متعالی است.

حجت الاسلام علیمرادی بیان داشت: قدرت جوارح و جسم برای خدمت در راه خداست و شدت و استواری روح هم برای این است تا اهداف متعالی شرع مقدس در جهان پیاده شود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حقیقاً مجموعه متولیان امر ورزش جایگاه بسیار رفیع و بلندی در تحقق این دو مقصود دارند و جامعه‌ای که به لحاظ جوارحی، جسمی، طبیعی و مادی قوی باشد و به لحاظ روحی عزتمند و استوار باشد، زیر بار ذلت نمی‌رود.

حجت الاسلام علیمرادی نمونه بارز این حقیقت را شهید بزرگوار سلیمانی دانست و افزود: سردار سلیمانی به لحاظ جسمی قدرتمند و توانمند و به لحاظ روحی استوار بود.

او تصریح کرد: استواری این بزرگ مرد آنقدر است که همه‌ی پهلوانان و قلدران استکبار در نظر او خار و ذلیل بود و هیچ رعب و وحشتی در قلب این مرد در برابر قلدران عالم نبود.

حجت الاسلام علیمرادی با اشاره به اینکه سردمداران کفر و استکبار و قلدارن گردن کلفت عالم در نظر سردار سلیمانی خوار، ذلیل و حقیر بودند، برخلاف اینکه در نظر بعضی‌ها بزرگ و شکست ناپذیر جلوه می‌کنند، دلیل این امر را پیوند خوردن روح استوار وی با قیوم مطلق و خدای متعال دانست و بیان داشت: اگر چه به لحاظ طبیعی، مادی و امکانات، وی با امکانات و توانایی‌های بیگانگان برابری نمی‌کرد، ولی روح بزرگ و عزم و اراده‌ی استوارش موجب توفق این فکر و این عزم و این تصمیم بر اراده‌های آن‌ها می‌شد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در دفاع مقدس، همه به چشم دیدند که این ملت، همه‌ی موجودی خود را کف دست گرفتند و در نهایت اراده‌ی یک ملت بر اراده‌ی مستکبران عالم برتری یافت و در ادامه‌ی راه هم، همین منطق و راه، ما را می‌تواند به سرمنزل و مقصود برساند.

حجت الاسلام علیمرادی افزود: ورزش دستگاه اخلاق، ادب، تقویت روح و تقویت جان، صلابت و استواری اراده و عزت است و می‌تواند نقش بسیار عظیمی در رسیدن به آرمان‌های بلند الهی و دینی هم به لحاظ شرع مقدس و هم اهداف نظام و انقلاب داشته باشد.

او تصریح کرد: شما موفق هستید و فضل الهی شما را موفق‌تر بدارد و بتوانید از این ظرفیت عظیم انسانی که در این استان است، به ویژه پیشکسوتان، بزرگان اخلاق، بزرگان ادب و سرمایه نسل جوان به خوبی استفاده کنید و این آرمان بلند را محقق بسازید تا نام بلند آوازه‌ای که استان کرمان به برکت حاج قاسم پیدا کرد و این آوزاه‌ی کرامت، شرافت و عزت این مردم بیش از گذشته جهانگیر و عالم گیر شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.