نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سردار سلیمانی با فرهنگ پهلوانی کارهای تاریخ سازی را رقم زد تا بدانجا که رهبر معظم انقلاب از وی به عنوان مکتب یاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام امان الله علیمرادی، نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در همایش تجلیل از کهن کسوتان، پیشکسوتان، زورخانه داران، قهرمانان ورزش زورخانه‌ای و مروجین فرهنگ پهلوانی که به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور میثم پاریزی، مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان، سردار ناظری فرمانده انتظامی استان، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و روسای هیئت‌های پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای استان و شهرستان کرمان در محل اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد، از تلاش‌های دست اندرکاران حوزه ورزش پهلوانی که منسوب به امیرالمومنین، علی بن ابیطالب (ع) است، قدردانی کرد و گفت: این ملت مدال افتخار و پرچم عزتش در این دنیا به انتساب امیرالمومنین و در قیامت به ارتباط و توسل به آن حضرت است.

 

او یادی از سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی کرد و افزود: این مرد بزرگ با همین فرهنگ پهلوانی کار‌های بزرگِ تاریخ سازی را رقم زد و تا بدانجا عظمتش بالا رفت که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از وی به عنوان مکتب یاد کرد.

حجت الاسلام علیمردای تصریح کرد: مکتب یک منظومه منسجم عملیاتی، معرفتی و ایمانی است که می‌تواند یک ملت و یک امت را جهت دهد و اداره کند.

 

او بیان داشت: بر اساس این مکتب، یک انسان قدرت این را دارد تا همه نیاز‌های یک کشور اعم از نیاز‌های فکری، عاطفی و معرفتی را ساماندهی کند که این انسان نه محصول دانشگاه و نه محصول حوزه علمیه است، بلکه محصول فرهنگ پهلوانی و عزتمند امیرالمومنین و اولاد امیرالمومنین (ع) و پرورش یافته نفس مسیحایی امام بزرگوار (رضوان الله تعالی علیه) است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، ورزش و ورزیدگی را نیاز فطری انسان دانست و گفت: انسان از آن حیث که انسان است به ورزش نیاز دارد، چرا که ورزش شکوفا شدن همه استعداد‌های نهفته بشر (هم استعداد‌های جسمانی و هم استعداد‌های معنوی و روحانی) است.

 

حجت الاسلام علیمرادی با اعلام اینکه همه کسانی که پیشکسوت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای هستند، در کامیابی شخصیت انسان‌ها نقش دارند، افزود: در واقع این افراد، یکی از نیاز‌های فطری انسان را شکوفا می‌سازند که هر کدام از این نیاز‌ها اگر مخفی و خفته بماند و از بین برود، بخشی از وجود انسان ناکام مانده است.

او تصریح کرد: برخی وزارتخانه‌ها صرفاً خدمات می‌دهند و این ارزشمند است، این در حالیست که بعضی وزارتخانه‌ها طرف حساب شان انسان است و با انسان مواجه اند که یکی از این وزارتخانه ها، وزارت ورزش و جوانان است.

 

حجت الاسلام علیمردای بیان داشت: میدان عمل این وزارتخانه انسان، جان، روح است که بسیار دقیق و حساس است که خدا و پیغمبر خدا این انسان را می‌شناسد، لذا باید توانایی معنوی و روحی را آنقدر بلند، ممتاز و متعالی ساخت که بتوان با این انسان مواجه بود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری به بیان برکات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای پرداخت و یکی از برکات این ورزش را قوت دانست و گفت: ملتِ قوی، تو سری خوار نمی‌شود، بلکه عزتمند است، کرامت دارد و زیر بار ستم و سلطه بیگانه نمی‌رود و با این فرهنگ و زمینه ارزشمند فرهنگیست که توانستیم ملت و این کشور را از چنگال مستکبران، قلدران و عالم خواران رها کنیم و اگر این زمینه‌ی فرهنگی، پهلوانی و عزت مدارانه نبود، می‌بایست هنوز زیر چکمه سربازان آمریکایی له شویم.

 

حجت الاسلام علیمردای با اعلام اینکه قیمت انسانیت در کشور‌های غربی به ویژه آمریکا بی ارزش است و انسانی که خلیفه خداست، حتی به اندازه یک شی و کالای مصرفی هم برای آن‌ها قیمت ندارد، افزود: کار انقلاب، امام و نظام ما این است که ما را از چنگال این قلدران و مزدورانشان آزاد کردند.

او در بخش دیگری از سخنانش به "سردار سپهید، شهید حاج قاسم سلیمانی" اشاره و تصریح کرد: در حقیقت روح قوی سردار سلیمانی، داعش را نابود کرد، نه سلاحش و از سوی دیگر چیزی که فرد اول استکبار جهانی (ترامپ) را له کرد، تحقیر حاج قاسم بود، یعنی همان جمله‌ی معروفی که گفت، "ترامپ قمار باز من حریف تو هستم" و این کرامت و عزت روح است که می‌درخشد، همین کرامت و عزت روح در حضرت امام نیز سبب می‌شود که قدرت پوشالی غرب به چشمش نیاید، چرا که خداوند در قلبش بزرگ است و به فرموده‌ی حضرت علی (ع) "خداوند در جانشان بزرگ و غیر خدا در چشمان کوچک و خوار است. "

 

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از برکات ورزش زورخانه‌ای را روحیه تلاشگری عنوان کرد و بیان داشت: ملت و جامعه تلاشگر همواره به مقصودش می‌رسد و این این سنت قرآنی است.

حجت الاسلام علیمردادی افزود: یکی از پیام‌های ورزش پهلوانی، "ما می‌توانیم"، یعنی همان عزت نفس، خوداتکایی و خودباوری است و در حقیقت ما می‌توانیم برجسته‌ترین ملل جهان در همه‌ی خوبی‌ها با این پشتوانه‌ی فرهنگی و دینی باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.