مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز از ثبت نام ۶۸۵ کارجو در سامانه اشتغال مهارت محور این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، تقی غیاثی‌تبار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز با بیان این که ۶۸۵ کارجو در سامانه اشتغال مهارت محور ثبت نام کردند گفت:  از این تعداد ۳۲۸ کارجو متقاضی اشتغال استخدام محور، ۳۰۲ کارجو متقاضی اشتغال از طریق خوداشتغالی و ۵۵ کارجو متقاضی اشتغال از طریق کارآفرینی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز افزود: طرح اشتغال مهارت محور طرح ابتکاری استان البرز به عنوان الگو (پایلوت) در کشور است که با هدف ایجاد راه مطمئن برای اشتغال پایدار کارجویان و همچنین آموزش و تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز واحد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است را اندازی شد.

غیاثی‌تبار گفت: در این طرح سه مسیر ایجاد اشتغال شامل استخدام محور، خوداشتغالی محور و کارآفرینی محور تعریف شده که کارجویان می‌توانند با ورود به سامانه الکترونیکی مربوطه تقاضای خود را ثبت کنند.  

او با بیان این که سامانه یادشده قابلیت اخذ نیاز واحد‌های متقاضی جذب نیروی کار ماهر نیز دارد،افزود: تاکنون ۱۱۸ واحد متقاضی برای جذب نیروی ماهر در سامانه ثبت‌نام کرده اند و ۳۹ واحد نیز پس از طی این مرحله، در حال جذب نیرو هستند.

غیاثی تبار با یادآوری ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی استان البرز و نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب گفت: تاکنون ۱۳ واحد صنعتی و تولیدی استان، نیروی کار ماهر خود را از طریق سامانه اشتغال مهارت محور جذب کرده‌اند.

انتهای پیام / ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.