عضو انجمن بازاریابی ایران گفت : نام نان‌برنجی با کرمانشاه عجین شده، لذا نباید به‌خاطر کج‌سلیقگی و فرصت‌طلبی عده قلیلی سودجو، اجازه داد این سوغات معروف ۱۵۰ ساله تخریب و یا تضعیف شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ لطیف امامی عضو انجمن بازاریابی ایران با اشاره به پیشینه ۱۵۰ ساله نان "برنجی" کرمانشاه، گفت : این شیرینی محلی یکی از سوغات‌های پرطرفدار کرمانشاهیان و بخشی از فرهنگ مردم این استان است که شهرتی فراگیر دارد.

او گفت : نه تنها در ایران، بلکه حتی در خارج از مرز‌های کشورمان هرگاه نام کرمانشاه به زبان می‌آید، ناخودآگاه در کنار میراث‌های باستانی ارزشمند و گرانسنگی همچون کتیبه بیستون و تاق بستان، نان برنجی هم به سرعت در ذهن تداعی می‌شود.

عضو انجمن بازاریابی ایران با بیان اینکه در ایران کمتر کسی است که مزه و طعم شیرینی‌های نان‌برنجی و کاک را نچشیده باشد، افزود: هرچند همه نان برنجی را به نام کرمانشاه می‌شناسند، اما پخت این شیرینی در برخی مناطق دیگر ایران نیز انجام می‌شود، با این وجود همه، به هر نحو برای اعتبار، بازاریابی و جذب گردشگران در پی آن هستند تا کیفیت، عطر و مزه محصول خود را با نان برنجی کرمانشاه مقایسه کنند.

او ادامه داد: علیرغم اینکه نان برنجی کرمانشاه امروزه یکی از سوغات‌های بسیار مطرح این استان محسوب می‌شود، اما وجود برخی مشکلات باعث شده تا خطر از بین رفتن اعتبار در کمین این میراث ۱۵۰ ساله کرمانشاهیان باشد.

این مدرس بازاریابی افزود: استان کرمانشاه از دیرباز دارای یک موقعیت استراتژیک در غرب کشور بوده و باتوجه به اینکه یک استان گردشگرپذیر و نیز در مسیر ارتباطی عتبات عالیات است، لذا میزان تردد از استان‌های دیگر به کرمانشاه بالاست و رفت و آمد‌های زیادی را در مسیر جاده‌ای و شهری خود دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.